kjey Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei. Lurer på hva som er forskjellen på en Java Servlet og PHP? Har tidligere hørt at Servlets er bedre, men jeg skjønte ikke helt grunnen til hvorfor... Noen som har noen kloke ord å dele? Takker for svar! Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Har såvidt begynt å lese litt på JSP, så jeg kan minimalt... men uansett JSP(Java Servlet Pages) bruker java-algoritmer, mens php(Hypertext Preprocessor) gjør det ikke... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Det er samme prinsippet, men har jo sine forskjeller i praksis. Om Servlets er bedre eller ikke kommer veldig an på hva en skal gjøre, erfaring fra utvikleren og smak. Servlets har en stor styrke ved at man bruker Java og derfor kan ta i bruk eksisterende kode og biblioteker til forretningslogikk. Men en må kunne Java for å ha noe nytte av det, og det er tross alt lettere å lære seg PHP enn Java. Selv synes jeg PHP er ypperlig i små til mellomstore prosjekter. Servlets er generelt bra på middels til store prosjekter, men fungerer jo også fint ved mindre oppgaver. Dette betyr ikke at PHP er uaktuelt for større prosjekter....kommer helt an på situasjonen og utviklerne. PHP er derimot mer utbredt på webhotell enn Servlets og har en fordel av det. Med andre ord, begge har sine fordeler og ulemper. Har en erfaring fra Java så er Servlets et kraftig verktøy. Jeg personlig liker Servlets best, men det er der smaken kommer inn Lenke til kommentar
kjey Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Hvilke webhoteller støtter egentlig Servlets som er til anbefaling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå