Gå til innhold

Har komt til NM i speiding!

Håkki

Anbefalte innlegg

Etter kretskonkuransen (konkuranse mellom speidere fra hele hordaland) fra igår til idag kom min speider pratrulje (gruppe) til NM i speiding! Vi kom på 2. plass og det var bare 1-4 som kom videre!

Her er resultatene. (pdf)

Vi er Ørn 18. Bergen :)

:fun:

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

O-løp (orientering med kart og kompass på tid), teori om samfunn og speiding, førstehjelp, knuter, samarbeid, naturkjenskaper, Praktiske oppgaver ++.

Om og gjøre å junne mest mulig.

Vi sover i telt (eller gapahuk (presening)/åpen himmel).

Mat tar vi med og lager på primus (eks. toro meksikansk gryte)

Endret av Håkki
Lenke til kommentar

Jeg er med i Svale, Ulriken.

Gratulerer deg på vegne av hele patruljen og ønsker dere lykke til i NM.

Btw, dere som synes speider er teit, les litt på speiding.no

EDIT: Fem patruljer kom videre

Endret av spyro
Lenke til kommentar

Takkar, men etter det jeg fikk vite så var det bare top 4 som kom videre. No ble det delt 4. plass så fem kom med uansett. Litt surt å komme på 7. da :p. Dette er første gang vi har komt videre til NM! + at dette er siste året som "normal" speider. Blir Rover etter sommeren, så dette blir siste NM og en god avslutning på "normalspeidning" :fun:

Lenke til kommentar

Gratulere!

var en patrulje fra gruppa mi som gikk videre til NM også.

btw: veldig mange speidere som er PC-"nerder" også... det er i alle fall min oppfatning...

og definisjonen på en nerd er da faktisk:

Nerd, as a stereotypical or archetypal designation, refers to somebody who pursues intellectual interests at the expense of skills that are useful in a social setting, such as communication, fashion, or physical fitness

så en speider er etter min mening ikke helt nerd (vell de finnes sikkert)... men for å være nerd, etter slik jeg forstår definisjonen, skal en være svært ensporet og bare ha en interesse som tar all tid...

men ordet brukers vell i en litt mer videre betydning til daglig...

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar

Noen tar det kanskje mer seriøst en andre, jeg er med fordi jeg får gjøre ting som jeg synes er moro. De aktiviteten jeg ikke har lyst til å delta på drar jeg jo ikke på... Og nå legger jo speideren opp til at du selv skal finne på ting du har lyst til å gjøre i en stor grad, så synes du det er kjedelig (og dermed ikke tar det seriøst) er det jo faktisk du selv som ikke har funnet på noe for å gjøre det moro og interessant... finner du på ting selv tar du det kanskje litt mer seriøst enn om blir satt til å gjøre noe du ikke har lyst til.

Dette varierer kanskje en del fra gruppe til gruppe, og jeg som er med som leder for det meste nå (er roverlags leder og er med som lederassistent i gruppa ellers) legger merke til at det er vanskelig å få speiderne til å være med å planlegge og finne på ting de har lyst å gjøre, men vi prøver i alle fall å få de med på å bestemme ting.

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar
Nerd = person med halvsære interesser.

Altså speider = nerd. :p

Har vært speider selv og vet hvordan det er.

Men uansett: Gratulerer! :fun:

6190322[/snapback]

Det er Geek du beskriver, nerd er en som sitter hjemme en fredagskveld og leser i historie boka for morroskyld. Altså vedkommne er ikke nerd men geek.

Lenke til kommentar
Takkar, men etter det jeg fikk vite så var det bare top 4 som kom videre. No ble det delt 4. plass så fem kom med uansett. Litt surt å komme på 7. da :p. Dette er første gang vi har komt videre til NM! + at dette er siste året som "normal" speider. Blir Rover etter sommeren, så dette blir siste NM og en god avslutning på "normalspeidning"  :fun:

6192161[/snapback]

Surt? Ikke for Ulriken nei, vi har pleid å komme på 25 av 26 og sånt vi :p

Lenke til kommentar
Takkar, men etter det jeg fikk vite så var det bare top 4 som kom videre. No ble det delt 4. plass så fem kom med uansett. Litt surt å komme på 7. da :p. Dette er første gang vi har komt videre til NM! + at dette er siste året som "normal" speider. Blir Rover etter sommeren, så dette blir siste NM og en god avslutning på "normalspeidning"  :fun:

6192161[/snapback]

Surt? Ikke for Ulriken nei, vi har pleid å komme på 25 av 26 og sånt vi :p

6199412[/snapback]

Kjempe da, en god utvikling (eller flaks :p)

Jeg tar no speiding litt seriøst, synes det meste er gøy. Vi vant foresten "Det Gyldne Tastetrykk" for beste speider hjemmeside. Her er begrunnelsen og her er siden vår. Det er ikke jeg som har laget den. Det er to av lederene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...