andersab Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Fikk et merkelig problem i dag når jeg skrudde på pcn. Det er masse støy på skjermen, rødt og/eller grønt. Tenkte først det var dårlig kontakt i kabelen, men det hjalp ikke. Oppdaterte skjermkortdriveren (Ati radeon 9800 pro) men det hjalp ikke. Skjermen testet jeg på en annen pc, og den er bra. Jeg har dunket litt i pcn, og da skjer det ting. Det kan bli litt bedre eller litt verre... Tok derfor ut skjermkortet og blåste ut litt støv nedi der. Men når jeg satt det inn igjen var det like galt En ting som er litt rart er at jeg tok et screenshot og sendte det til den andre pcn min, og da følger støyen med...? Legger ved screenshot her. Noen som har noen gode tips på hva det kan være? Sikkert skjermkortet, men det er rart, det er bare litt over ett år gammelt, og er ikke overklokket... Vil støyen følge med på screenshot hvis det er skjermkortet som er feil? Mvh Anders A Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 ser ut som artifacts, siden du ikke har overklokka skjermkortet kan det ha blitt overopphetet av andre grunner. last ned Everest home edition: http://www.majorgeeks.com/download4181.html og sjekk temperaturen på skjermkortet, hvis ikke temperaturen er abnormalt høy er det noe annet Du skrev at når du dunka i pc'en skjedde det noe. sikker på at skjermkortet sitter fast i skjermkort-slotten på hovedkortet? Lenke til kommentar
andersab Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Ja, har tatt ut kortet, blåst rent og satt godt inn igjen. Har også lurket i alle ledninger bakpå for å se etter dårlig kontakt, men det skjer ingenting. Støyen kom med en gang jeg satt på pcn for første gang i dag, så det spørs om det har noe med temp å gjøre. Men skal laste ned å se. Ville støyen vært med på screenshottet hvis det er noe galt med skjermkortet? Endret 25. mai 2006 av andersab Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 screenshot støyen ville selvsagt følge med, da det er et screenshot av det signalet skjermkortet sendte i det sekund. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det er nok noe feil med skjermkortet. Prøv et annet, men du kan også prøve annen strømforsyning. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 regner med at det er skjermkortet som det er noe feil med hvis temperaturen er over 50 grader er det nok det som er årsaken du har vel ikke en annen PC du kan teste skjermkortet på? Lenke til kommentar
andersab Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Takk for svar. Da fikk jeg bekreftet min mistanke. Skal prøve et annet skjermkort en dag jeg får muligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå