Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Slik jeg tolker det kan du ha film øverst. Det står jo at man ikke kan tukle med ruta noe sted hvor fører skal ha "sikt gjennom". En streamer som er så liten vil jo ikke hindre sikten noe mer enn solskjermen.

6224456[/snapback]

Eh, da bør du lese loven en gang til.

Det står at det ikke er lov å påklebe noe på NOEN DEL AV VINDUENE som fører skal ha sikt gjennom..

Dvs, INGENTING er lov, uansett om du ser i den retningen eller ikke. Til og med disse oljeskiftklistremerkene er per definisjon ulovlig, og skal helst plasseres i døra.

så det bare dumt å begynne å henvise til lovverk og kommentere deg for dette

Grunnen til at det ble henvist til noe lov, var at det eksisterte alt for mange JEG TROR-teorier i tråden, og da er det like greit å henvise til et regelverk, slik at alle skjønner hva som faktisk er lov og ikke.

Og de fleste skjønner at dette regelverket bare gjelder registrerte kjøretøyer på vei, så om dette er et showkjøretøy, så er det ingen problemer. Det er vel også lov å ha streamer så lenge man står i ro, men bruk i trafikken er ikke lov, på lik linke med neonlys..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slik jeg tolker det kan du ha film øverst. Det står jo at man ikke kan tukle med ruta noe sted hvor fører skal ha "sikt gjennom". En streamer som er så liten vil jo ikke hindre sikten noe mer enn solskjermen.

6224456[/snapback]

Jeg ble stoppet i teknisk kontroll med min Audi A4 for bare et par uker siden. Streamer'n min var så liten at du ikke så den når du satt inne i bilen i det hele tatt. Den lå til og med over "solfilm" biten av ruten, som er original. Helt oppe på den tynne sorte kanten som går rundt hele frontruten.

Jeg prøvde å henvise til den biten av lovteksten som sier "noen del av ruten som du skal ha sikt igjennom" og sa at jeg uansett aldri har sikt gjennom den delen av frontruten min, da området ikke vises innenfra bilen.

Fyren gikk bort og diskuterte med en annen i ca. 15 minutter, kom tilbake til meg og sa at jeg ble anmeldt om jeg ikke sluttet å diskutere. Så rakte han meg en skrape og ba meg fjerne streamer'n.

9 av 10 ville nok sikkert vært fleksibel i den saken, men ikke han som stoppet meg. Montering av streamer eller andre ting i frontruten på bil går bra helt til den dagen du blir stoppet av noen med maktproblemer. Jeg hadde til og med vært inn på Biltilsynet med bilen og snakket med en ansatt som driver med teknisk kontroll av bil. Han så streamer'n og sa at det der er ikke lov, det har vi snakket om før (jeg spurte dem på forhånd, og fikk blankt avslag. monterte uansett). Han gjorde ikke noe mer med det der og da, og jeg fikk kjøre fra Biltilsynet med streamer'n på ruta.

Det gikk faktisk nesten et helt år før jeg ble stoppet i teknisk, men da var det også slutt :)

Dette er på ingen måte hets eller et forsøk på å hindre trådstarter til å montere, for all del. Det er rett og slett informasjon om hva som er lov, eller da ikke lov, i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...