Gå til innhold

Laptop-skjerm skrur seg ikke på etter stand-by :-(


Anbefalte innlegg

Nå har det vært så sinssykt mye stress med min nye Evo N400c at jeg snart kjøper meg et rep... Når jeg lukker laptop'en er maskinen innstilt til å gå i stand-by-modus. Men når jeg åpner skjermlokket igjen, skrur bare maskinen og IKKE skjermen seg på igjen! F*** i helv*** --- hva er galt? Jeg blir bare litt oppgitt nå. Kan jeg aldri få en feilfri bærbar? Er det en innstilling jeg ikke har fått med meg?

 

Mvh

Bendik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dette være et kompatibilitetsproblem mellom maskinen og XP? Maskinen kom nemlig levert med win98, men jeg installerte XP selv. Har installert alle driverne fra Compaqs hjemmesider som de anbefalte på supporten, men fortsatt er skjermen svart når jeg returnerer fra standby. Maskinen skal "by default" gå i standby når man lukker skjermlokket og så skru seg på igjen når lokket åpnes. Men da er altså skjermen svart for min del...

 

Setter fortsatt pris på svar :smile:

Lenke til kommentar

hva med å heller disable denne funksjonen? særlig i gamle dager - jeg mener for et år siden og deromkring - synes jeg ofte det var snakk om slike problemer. system stand-by griper dypt inn i systemet. bedre å bruke separat stand-by for hd og skjerm (tar litt mer strøm), eller slå av maskinen helt.

ja jeg vet, det var ikke en egentlig løsning..

Lenke til kommentar

På bærbare tilbake til gamle dager, hadde du funksjonen der du kunne velge mellom tre valg;

 

1. Kun LCD-skjermen på (altså den bærbare)

2. LCD o g CRT-skjerm (altså bærbar og klassisk skjerm samtidig)

3. Kun CRT-skjerm

 

For å rette opp i dette og/eller prøve deg litt frem, kan du holde tasten Fn (tror det er detm nede til venstre ved siden av space) og en tast som heter CRT/LCD (eller noe i den duren) samtidig. Da veksler du mellom de forskjellige modusene.

Lenke til kommentar

Hadde ca det samme problemet med min pc, men det var både før og etter installasjon av XP. Litt merkelig problem som jeg er usikker på om det finnes noen fiks løsning på i det hele tatt, det som funket for meg var uansett å sette den tilbake i dvalemodus for så bare å gjøre den aktiv igjen, dette funket dog ikke alltid (men for det meste). Dette skjedde altså når jeg satte pcen i dvalemodus og ikke i standby som du beskriver, men det du gjør er å bare prøve begge deler.. Altså viss skjermen ikke viser noe så ta den inn og ut av dvalemodus, eller standby om ikke det funker.

 

Det ordnet seg av seg selv for meg da problemet sluttet å oppstå etter en 5mnd periode, men det er jo uten tvil en sak som egentlig går på garantien.

Håper det funker.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-08 00:17, skrev bendikwhist:

Nå har det vært så sinssykt mye stress med min nye Evo N400c at jeg snart kjøper meg et rep... Når jeg lukker laptop'en er maskinen innstilt til å gå i stand-by-modus. Men når jeg åpner skjermlokket igjen, skrur bare maskinen og IKKE skjermen seg på igjen! F*** i helv*** --- hva er galt? Jeg blir bare litt oppgitt nå. Kan jeg aldri få en feilfri bærbar? Er det en innstilling jeg ikke har fått med meg?


Mvh

Bendik



 

 

 

Det kan hende jeg er på ville veier her, men:

Hva er dine innstillinger i "Power Options"?

 

tommelomsk

Lenke til kommentar

Mine innstillinger i power-options:

 

Power schemes:

Portable/Laptop

 

Advanced

Always show icon on the taskbar = checked

 

Prompt for password when the computer returns from standby = unchecked

 

When I close the lid of my computer = egentlig Standby, men nå gjort om til Hibernate, inntil jeg finner ut av hva problemet er...

 

When I press the power button on my computer = Shut Down

 

When I press the sleep button on My Computer = Standby

 

NB: Dersom jeg trykker sleep-knappen på maskinen, går den i standby-mode, men da fungerer skjermen fint når jeg starter maskinen igjen...

 

Gjorde dette noen klokere??

 

Gjorde dette noen klokere?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-08 14:01, skrev nVIDIAsucks:

Har du prøvd å trykke på museknappen et par ganger? :smile:


 

Ja, selvfølgelig... Har tilogmed snakket med Compaq support som ikke hadde peil... De regnet med at det var et kompatibilitetsproblem - men jeg antar at andre kan ha hatt samme problem, så da tenkte jeg forumet var ritkig sted å spørre :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-08 14:47, skrev gungne:

På bærbare tilbake til gamle dager, hadde du funksjonen der du kunne velge mellom tre valg;


1. Kun LCD-skjermen på (altså den bærbare)

2. LCD o g CRT-skjerm (altså bærbar og klassisk skjerm samtidig)

3. Kun CRT-skjerm


For å rette opp i dette og/eller prøve deg litt frem, kan du holde tasten Fn (tror det er detm nede til venstre ved siden av space) og en tast som heter CRT/LCD (eller noe i den duren) samtidig. Da veksler du mellom de forskjellige modusene.


 

Tror dette er løsningen, har du forresten prøvd å koble til ekstern skjerm?

 

Bruker du SP1? har du prøvd å avinstallere denne?

Lenke til kommentar

Mye mulig det ikke er en LCD/CRT-tast på Compaq, men kanskje heller et symbol for en skjerm el.l.

 

Husk at den aktuelle tasten har samme farge som Fn. Hold Fn inne hele tiden, og klikk deretter på "skjermtasten" en gang. Fortsett å holde Fn inne og klikk "skjermtasten" igjen til du får igjen bildet.

 

Husk at det er mulig du må vente noen sekunder fra du har trykket "skjermtasten" og til det skjer noe med skjermen.

 

Såvidt jeg kan se på Compaqs hjemmesider er "skjermtasten" over tall-tastene.

 

Alternativt kan du ringe Compaqs kundeservice igjen, for å vite hva denne tasten er på din maskin.

Går du hit http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/..._inspn_8200.htm og klikker på 3D Product Tour, kan du se Dells versjon på tasten F8. Mye mulig F5 funker på samme måte med Fn-tasten.

 

 

Ble mye taster her; håper du får ordnet det :smile:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: gungne på 2002-10-08 18:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...