Gå til innhold

Trenger litt resons en ide..

Anbefalte innlegg

Hallo

Kom tilfeldig vis forbi en internett side der det var et helt ukjent "merke".

"Merke" var et Asiatisk musematter merke , så på produktene de hadde og tenkte jeg måtte jo nesten ha tak i en slik unik musematte. Sendt mail til dem og spurte om de hadde resellere i Norge, det hadde de ikke . Ikke i hele Europa.

Så dukket iden om at jeg kunne bli Norsk importør.

Etter noen mailer fra ogtilbake har jeg fått prislisten over alle typene musematter de kan selge meg.. Har undersøkt med transport\toll som virker ganske ok pris.

Så nå er jeg kommet så langt at det ikke er snakk om mer enn en mail så får jeg de tilsendt..

Hva tror dere om iden? Og tror dere dette vil selge?..

Noen som har erfaring med slike ting ?,, trenger noen tisp til hvordan jeg kan lettes kan få kontakt med butikker \webshoper i norge som ønsker å selge dem...

Musemattene finnes i:

-Glass

-Stoff

-Plastikk

-Aluminium

Håper på svar...

Hvis dette er feil sted å poste det så bare flytte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du tjener, du spør om det du evt. skal bedrive er LØNNSOMT?

For det første, jeg tror ikke du er i stand til å utøve noen som helst føring av et selskap som skal selge importere mouspads.

For det andre, laget du deg hw.no-bruker kun for å få et svar på dette?

For det tredje, hva i alle dager er hensikten bak tråden her?

Lenke til kommentar
Om du tjener, du spør om det du evt. skal bedrive er LØNNSOMT?

For det første, jeg tror ikke du er i stand til å utøve noen som helst føring av et selskap som skal selge importere mouspads.

For det andre, laget du deg hw.no-bruker kun for å få et svar på dette?

For det tredje, hva i alle dager er hensikten bak tråden her?

6178807[/snapback]

Hmm.. lurer på hva du vil oppnå med den du snakker om der?.. har du lest hele første innlegget?? Jeg lurer på hva dere tror om IDEN. NEI jeg har ikke laget denne brukeren for dette formålet.. har vært registrert siden 2003..

Lenke til kommentar

Siden jeg er lat, og liker å irritere mennesker, må jeg si beklager. Du har vært registrert siden 2003, ja.

Om VI har en tro på Idèen? Tja, det er vel såpass til grunnbasert idè at det ikke er en snakk om å tro.. Om du hadde hatt noen direkte planer, for hvordan, hvem og hvor, så hadde vi kanskje hatt noen faktorer å vri oss etter. Men med tanke på at du bare skal importere mouspads til Norge, for å så selge 'billig', antakeligvis over nettet, så har jeg LITEN tro på denne ideen.

Lenke til kommentar

Om prduktet vil selge osv. vet man jo ikke før man prøver. Det som du må huske på er at om du skal starte å selge en masse musmatter er det visse ting som du må ordne slik at dette skal foregå på lovlig vis.

Det er en grense for hvor mye du kan selge for som privatperson før du er pålagt å registrere deg i diverse registre, og når du registrerer deg følger det med en masse forpliktelser, f.eks føring av regnskap, moms, skatt osv. Registrering i momsregisteret koster blant annet 6000 kroner for tiden.

Du bør spørre deg selv om det er webshopper som vil ta sjansen på å kjøpe fra deg. Tviler på at du får noe napp, men det koster jo ingenting å spørre.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...