Gå til innhold

Trenger tips til en laptop - pris: 15-20000

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har i lengre tid ventet på den rette laptopen, men det er ikke så lett å finne frem i dagens jungel av varianter. Jeg har følgende krav til laptopen:

- 15.4" WSXGA+

- Core Duo ~ 2GHz

- Et helt okey grafikkort. Spiller ikke noe særlig, så trenger ikke noe monsterkort som fører til en varmere PC som igjen fører til mer støy. Noe midt i mellom.

- 1024GB ram

- DVI utgang og SPDIF utgang, som enten er på baksiden eller på siden (!). Grunnen til at jeg ikke har gått for en Acer Travelmate er fordi SPDIF utgangen er på fremsiden.

DVD-brenner og annet ekstrautstyr er ikke så forferdli nøye med, men er fint om den hadde hatt innebygd WiFi og Bluetooth. Skal bruke denne laptopen til å spille av en del musikk og video på projektor og forsterker som jeg har i stuen. Det er også viktig at den ikke støyer alt for mye. Den behøver ikke å vere absolutt lydløs hele tiden, men jeg har et skarpt øre ;)

Så har dere noen tips til en slik laptop, med en prislapp på rundt 15000 til 20000 kr?

Endret av Unreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med Latitude D820 da? Hvordan er den i forhold til Inspirion 6400? Jeg får forresten ikke velge noe grafikkort på konfigureringen av D820. Hva skjer med det?

6178303[/snapback]

Grafikken i Lat. D820:

512 MB NVIDIA® Quadro NVS 120M TurboCacheTM 3

Avanserte grafiske løsninger som er spesielt utformet for grafikkrevende applikasjoner som 3D-modellering og videoredigering. Gir skalerbar fleksibilitet for beskyttelse av investeringen.

256 MB NVIDIA® Quadro NVS 110M TurboCacheTM 3

256 MB NVIDIA Quadro NVS 110M har all den nyeste grafiske teknologien, slik at du kan produsere usedvanlige visuelle effekter, den har robust støtte for LCD bredformat og kompatibilitet med alle viktige forretningsapplikasjoner.

kilde:Spec Lat. D820

Lenke til kommentar

Tror ikke du får Latitude med NVidia kort akkurat nå (blir vel i Juni el. Juli de skulle få de inn igjen). Du må dessuten betale litt mer for garantien, så PCen blir relativt mye dyrere.

Er dog litt usikker på hvor SPDIF utgangen sitter på en I6400 fra Dell.

Lenke til kommentar
Tror ikke du får Latitude med NVidia kort akkurat nå (blir vel i Juni el. Juli de skulle få de inn igjen). Du må dessuten betale litt mer for garantien, så PCen blir relativt mye dyrere.

6179788[/snapback]

Ikke så rart, siden maskinen ikke har en slik utgang.

Lenke til kommentar

6179788[/snapback]

på latitudene er valg for grafikkkortet oppgitt sammen med prosessorene.

eksempel: Discrete grafics og integrated grafics.

Førstnevnte er oppgitt med 256 eller 512 MB Discrete. Disse tilsvarer de Nvidia-kortene som jeg linket til i min forrige post. :yes:

edit: trykkfeil

Endret av nighdark
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt Dell Latitude D820 med 512MB grafikkort, 2GB RAM, T2400 core duo, 100GB HD mm.

Maskinen er på vei, kan svare på spørsmål så snart jeg har den i hende....

Dersom du ringer Dell så gir de nok litt rabatt på denne slik at prisforskjellen fra I6400 ikke blir så stor. Måtte ut med ca 15000,- for min.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått min Dell latitude d820 og har brukt den i noen dager nå, så langt er jeg godt fornøyd. Savner s-video utgang da jeg kjøpte med tv-tuner men har skaffet en overgang fra VGA til tv fra Clas Ohlson, dette fungerer greit og gir brukbart bilde på tvskjermen.

Makinen er svært stillegående, hører knapt nok noe til den med unntak av dvdbrenneren, den suser litt mens den er i drift. Byggekvaliteten virker svært bra, og portplasseringene er fornuftige.

Skjermen sett med mine øyne er svært bra, valgte 1680x1050 skjerm, får plass til et browservindu+Musicmatch ved siden av hverandre som er ideelt for mitt bruk...Skjermen er behagelig å se på, det er også en lyssensor som skal stille lysstyrken automatisk - morsomt.

Valgte 512MB descrete graphics som betyr NVIDIA Quadro 120M, har ikke utsatt grafikkortet for de store utfordringene - men det kjører ihvertfall Drømmefall uten antyding til problemer.

Leveringstiden fra bestilling til jeg hadde maskinen var 12 dager, fremsendingstiden tok noe lenger tid enn normalt på grunn av en helligdag.

Vet ikke helt hva mer jeg skal fortelle, men om noen lurer på noe er det bare å spørre - så skal jeg prøve å svare etter beste evne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...