heisand Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Hallo Kom tilfeldig vis forbi en internett side der det var et helt ukjent "merke". "Merke" var et Asiatisk musematter merke , så på produktene de hadde og tenkte jeg måtte jo nesten ha tak i en slik unik musematte. Sendt mail til dem og spurte om de hadde resellere i Norge, det hadde de ikke . Ikke i hele Europa. Så dukket iden om at jeg kunne bli Norsk importør. Etter noen mailer fra ogtilbake har jeg fått prislisten over alle typene musematter de kan selge meg.. Har undersøkt med transport\toll som virker ganske ok pris. Så nå er jeg kommet så langt at det ikke er snakk om mer enn en mail så får jeg de tilsendt.. Hva tror dere om iden? Og tror dere dette vil selge?.. Noen som har erfaring med slike ting ?,, trenger noen tisp til hvordan jeg kan lettes kan få kontakt med butikker \webshoper i norge som ønsker å selge dem... Musemattene finnes i: -Glass -Stoff -Plastikk -Aluminium Håper på svar... Hvis dette er feil sted å poste det så bare flytt det. Endret 25. mai 2006 av heisand Lenke til kommentar
lobster Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Oi, Det er sikker vanskelig men også spennende å sette igang import for vidresalg. Hva med å selge over nett? legg deg inn på diverse prisguidesider og håp på at du selger litt. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Høres ut som er bra ide dette. Cluet med å starte såpass smått er at du ikke har løpende utgifter dersom du ikke selger noe. Det er kult å kunne tilby en vare som eneste firma i norge, og er du heldig blir du kjøpt opp og tjener en god slant i prossessen. Registrer deg som et enkeltmassforetak med lov til å importere (2500 kr) og opprett en hjemmeside for dette (omlag 500 kr per år), og hold deg på det utgiftsnivået. Utover det kan du lagre varene hjemme, og sende ut når folk bestiller. Vet ikke helt hva slags priser du opererer men, men tatt innkjøps-pris, toll og transport er vel 20.000 kr et godt forslag til egenkapital. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 når det gjelder import og slikt, så BØR du ha litt start kapital, og bestille nokre av kvert produkt, så når du selger litt, så ser du kva produkter du selger mest av, så da veit du kva du skal handle inn til neste runde. desto meir du bestiller på engang desto meir tjener du pr produkt Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 fett, har du bilde av de ? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 kva musmatter det er da? visst du har bilder eller noke sånt, så kan vi sjå om det er noke=) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Det var jo denne måten Eric Sandtrø (adm.dir i Komplett ASA) starta opp. Tipset blir å starte i det små slik dei andre anbefaler. Sett av ein startkapital som du har råd til å tape og forsøk, det værste som kan skje er at ein taper startkapitalen. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Høres spennende ut det her. Ikke så mange utgifter med det heller, du kan jo bruke huset som lager og å drifte en hjemmeside koster ikke mange slantene. Skal du selge dem selv, eller via andre nettbutikker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå