Gå til innhold

Usb midi kontroller fryser maskinen

Anbefalte innlegg

Har kjøp meg en korg k25 midi kontroller som jeg har mye trøbbel med. På den stasjonære maskinen ramler enheten ut eller holder maskinen i "arrest" slik at den ikke responderer eller gjør helt enkle ting som feks å hente opp et dialogvindu. Maskinen oppfører seg med andre ord helt idiot. Maskinen inneholder et amd 64 3500+ proc med 4x512mb ram og et msi hk med nforce 3 ultra chipset samt nvidia geforce 7800 agp. Leste på korg sine sider at de har designet driveren med tanke på å fungere med intel usb chip så der kan vel problemet ligge. Har tatt bort strømsparingsfunksjonen på usb hubbene samt tatt bort andre usb enheter uten å få denne kontrolleren til å funke

På amilo d laptoppen funker den i alle fall men noen funksjoner ser ut til å være utilgjengelig (den yx funksjonspekeenheten skal visstnok også funke på en annen måte en som en musepeker). Jeg får den bare til å funke som en musepeker. Den skal visstnok kunne brukes til å endre kontrollerdata. Chipsettet på denne er basert på sis sine løsninger så heller her er det ikke et intel chipset.

Nå sitter jeg å lurer på om jeg ikke skal benytte angreretten. Det er vel 14 dager. Men er det ifra butikken (procom) sender ut varen (den 12 mai) eller da jeg hentet ut varen fra posten (den 19 mai). Jeg klarer meg vel hvis jeg sender den i morgen uansett (siste frist eller?)

Alternativet jeg nå ser på er m-audio sin axiom 25. Har kjøpt flere lydkort av dette merket og bruker for tiden et delta 44 (pci) samt audiophile firewire til laptoppen. Noen som har noen erfaringer med axiomen

Ble litt lang post, håper det er noen som orsker å gi meg svar på noen av spørsmålene mine :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, det er alltid like kjedelig når hardware ikke fungerer.

Jeg har brukt en rekke maudio produkter opp igjennom tidene og har aldri opplevd problemer med deres produkter.

I og med at du har problemer med Korgen din på to ulike maskiner kan det jo være like greit å sende den i retur.

Men... Har du prøvd å laste ned siste drivere til hovedkortet ditt og til Midi kontrolleren??

Lykke til.

Lenke til kommentar

Kan jo se om oppdatering av driverne til hk vil funke men....Når man har holdt på en stund med å bygge opp datasystemer og konfigurert software begynner man jo å utvikle en sjette sans når det gjelder ting som ikke vil funke uansett hva man forsøker :cry: . Med andre ord har jeg en dårlig magefølelse når det gjelder dette produktet. Korg sine supportsider ser dårlige ut i mine øyne og noen ny driver eksisterer ikke etter det jeg kan se. Og når de esrettet utvikler ting etter en bestemt produsents dataark ja da lurer jeg på om ikke jeg blir sittende i årevis å vente på den driveren som vil funke på amd systemer eller andre produsenters løsninger. Noen selskaper ser jo ut til å leve i den forvillelsen at det er kun intel som kan brukes til daw :nei:

Er vel like greit å sende inn plastdingsen, bare synd at jeg ikke sjekket sidene deres før jeg bestilte :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...