Gå til innhold

Nikon D70/D70S, hvilken bruktpris bør jeg forvent?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vurderer å kjøpe meg et Nikon D70/D70s kamerahus med original 18-70 linse. Tenkte først på et Canon Eos350d, men fant ut at jeg hadde for store hender:)

Hva ligger bruktprisen på et slikt kamera, hva må jeg forvente å betale?

Har forstått det slik at det ikke er så veldig stor forskjell på d70 og d70s, ihvertfall ikke hvis man har nyeste firmwire.

på forhånd takk

fredrik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at huset til D70 ligger på 4500-5200 brukt.

Bare se på Finn.no eller qxl.no Der finner du en god del brukanonnser.

Jeg kjøpte mitt på QXL for 7600, med 3 ekstra linser + 2 batteri + 2 UV filter.

Lenke til kommentar
Ser at huset til D70 ligger på 4500-5200 brukt.

Bare se på Finn.no eller qxl.no  Der finner du en god del brukanonnser.

Jeg kjøpte mitt på QXL for 7600, med 3 ekstra linser + 2 batteri + 2 UV filter.

6177662[/snapback]

men under 6500 er ok for både kam og linse?

har det noe å si om jeg kjøper d70 eller d70s?(bortsett fra større skjerm på 70s)

Lenke til kommentar

Ikke så mye forskjell å si om du kjøper D70 el. D70s nei. Bare prisen, og du kan vel nøye deg med 1,8" skjerm?

EDIT: 18-70 err objektivet ja. Rregner med at 6500 er en grei pris. Vet ikkje hva det objektivet koster nytt?

Endret av Leema
Lenke til kommentar

6.500,- er en grei pris (ikke bra) for hus med 18-70 objektiv. Huset ligger fra 4.000,- og objektivet fra 2.000,- på bl.a. foto.no hvor det er noen til salgs nå.

Forskjellen på D70 og D70S er så liten at det ene er like bra som det andre. Firmware oppdaterer du enkelt (hvis det ikke er gjort) på en D70.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å selge d70 'en min til neste mnd, regner med da å sette den ut for 5500 med 18-70 og fjernkontroll, evt 6000 m/ 1gb lexar pro minnekort Mitt er tatt 7000 eksponeringer med og er ca 2 år gammelt. Det er firmwareoppgradert.

Tror ikke du trenger å betale så mye mere en det.

Lenke til kommentar
spørs om det ikke er like greit å spare en måned til eller noe, da kameraet med kit linsen koster 7995,- både hos fotovideo og japanphoto.

.

6187446[/snapback]

Ja , jeg har også lagt merke til at prisen for D70s + 18-70 er nede i 8k hos Foto/video nå.

Dette kan vel tyde på at D70/D70s sin etterfølger snart blir lansert? :dribble:

Hadde jeg fått 6500 for mitt 1år gml D70 m/18-70 hadde jeg vært veldig fornøyd.

Virker som en høy pris da nytt selges for 8000.

Lenke til kommentar

Betalte 4500 for min D70 m/Kit objektiv for litt over en måned siden. Men det har litt over 25.000 eksponeringer da.

Så 6500 kroner høres litt i overkant. Spesielt når det er så "liten" forskjell mellom ny pris (med de fordelene det gir) og prisen du har fått.

Lenke til kommentar
Betalte 4500 for min D70 m/Kit objektiv for litt over en måned siden. Men det har litt over 25.000 eksponeringer da.

Så 6500 kroner høres litt i overkant. Spesielt når det er så "liten" forskjell mellom ny pris (med de fordelene det gir) og prisen du har fått.

6228575[/snapback]

25000 eksp. er en del, men kamera har fremdeles mange eksponeringer å levere. Det vil m.a.o. kunne gi flere år med stor fotoglede, og i så måte er prisen helt riktig. Jeg vil hevde at en grei pris vil være i underkant 5k, hvis ikke kamera er nesten nytt. Jeg mener å ha sett flere eksemplarer til den prisen, så for 5k bør du kunne skaffe deg et greit eksemplar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...