Gå til innhold

Pcen virker heilt død..(løst)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ein netshop 259ien pc kjøpt ny i februar. Den er så og si ubrukt.

Sist søndag fungerte den som normalt, og ble lagt fint på plass i bæreveska etter bruk.

Så idag (torsdag) når eg skulle bruke pcen igjen var den heilt livlaus.

Ingenting skjer ved å presse på-knappen. Samt ingen lys lyser også ved tilkobling av lader.

Eg har brøvd både med og uten batteri og lader. Laderen lyser grønt og fungerer.

Tenkte kanskje det kunne være ein slags tastelås-funkjson, men ettersom ingen lys eller kanpper reagerer virker det lite sannsynlig.

Noen som har vært borti lignende ? Tips til hva som er galt ?

Irriterende når slikt skjer. Spesielt når pcen er nesten ny og lite så lite brukt....

Blir vel til å sende den inn til netshop....

Endret av Jarle;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart at du ikkje får ladelyset når du plugger inn laderen.

Du kan prøve å måla spenningen over batteriet med eit voltmeter vist du har det tilgjenelig. Da finner du ut om det er batteriet eller laptopen som er død og eventuelt berre sende inn batteriet. Ville uansett ringt til der du kjøpte pcen og hørt om dei har råd.

Lenke til kommentar

PC'en startet ikke med kun lader tilkoblet, uten batteri. Så feilen ligger vel et annet sted. Kan jo prøve å ta vekk batteriet, koble vekk strømmen, og deretter la den ligge noen minutter. Har av og til fungert for meg, utrolig nok :p

Lenke til kommentar

Takk for gode råd!

Eg prøvde igårkveld å ta ut batteriet og koble fra laderen. Lot den stå ei stund.

Koblet så til laderen igjen uten batteriet og da STARTET pcen igjen!!

Koblet seinere i batteriet og den fungerte fortsatt, tilogmed uten lader og kun batteri!

Slik at nå ser alt ut til å fungere.

Håper den ikke starter å tulle igjen da.....

Merkelig opplegg det der igrunn...

Lenke til kommentar
Takk for gode råd!

Eg prøvde igårkveld å ta ut batteriet og koble fra laderen. Lot den stå ei stund.

Koblet så til laderen igjen uten batteriet og da STARTET pcen igjen!!

Koblet seinere i batteriet og den fungerte fortsatt, tilogmed uten lader og kun batteri!

Slik at nå ser alt ut til å fungere.

Håper den ikke starter å tulle igjen da.....

Merkelig opplegg det der igrunn...

6181347[/snapback]

Er faktisk ett problem blandt flere bærbare pcr. Har hatt det problemet på 2 av mine, og en kompis av meg hadde det på sin også. (Tundra, Fujitsu-Siemens og Acer :p)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei du.

Ett lite tips. Smart om du ikke bruker batteriet når du bruker strømforsyninga. Dette sliter nemmelig hardt på batteriet og er ikke det smarteste du kan gjøre. Men når du lader batteriet så kan du ha i strømforsyninga lol. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...