CandyKing Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Har en amd 1900+ som blir litt vel varm (50-52 idle) pluss at min 60mm vifte fra EKL (34,5 dB støy !) bråker noe sinnsvakt! dette kan ikke leve tenkte jeg og kjøpte en trakt fra microplex... og en Enermax 80mm vifte... DET var ikke et sjakk trekk... det funker dårligere en 60mm vifta... like mye støy fra selve vifta men masse mer støy i trakta og ribbene. pluss at det kjølte enda dårligere. kan være at enermax viftene ikke liker trykket? skal jo dytte luft ned en trakt. Noen forslag på hva jeg skal gjøre ? (uten at jeg blir gjeldsoffer) mvh osv osv Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Har du sjekka ut Microplex's Silent Twin? Har du plass så skal det være en stille løsning.. Og 50 grader idle på en AMD er egentlig ikke så gæli.. Lenke til kommentar
gadus Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Har du prøvd å snu vifta? La den suge varmen fra ribbene istedenfor å desperat presse luft ned i trakta? Kan gjøre susen!! Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 hmm, hvor varm kan amd'en min bli før jeg bør si stopp? (idle) og å snu vifta er prøvd... det gikk enda dårligere... har masse kabinett vifter men ingen rett over cpu (kun standard hull) kanskje det blir en case modder av meg også... hvilke kjøleribber er egentlig å anbefale ? alle prater fint om det de har men... silenttwin har jeg tenkt på men det står litt om at den ikke kjøler så bra som man skulle håpe... og så stille som det den er trenger den heller ikke å være... kjøpte et q-tec 400w psu fra komplett med 2x 80mm vifter, den er ikke akkurat stille den heller... noen som overklokker med luftkjølning eller har alle vann? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå