Gå til innhold

Eriatarka, hva betyr det ?


Zeppolina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hele De-Loused In The Comatorium albumet er en historie. Slik jeg har forstått det, er Eriatarka et hus.

6177330[/snapback]

OK. Ja det er historien om en meksikansk fyr som enten gikk på dop eller var psykotisk (min tolkning). Han hadde det med å gjøre ekstreme ting og det var vel ikke det sted på kroppen han ikke hadde skjært opp.... UUUæææhhh. Men uansett det er mange fine låter på det albumet. The Mars Volta kan musikk, uten tvil :yes:

Lenke til kommentar
Hele De-Loused In The Comatorium albumet er en historie. Slik jeg har forstått det, er Eriatarka et hus.

6177330[/snapback]

OK. Ja det er historien om en meksikansk fyr som enten gikk på dop eller var psykotisk (min tolkning). Han hadde det med å gjøre ekstreme ting og det var vel ikke det sted på kroppen han ikke hadde skjært opp.... UUUæææhhh. Men uansett det er mange fine låter på det albumet. The Mars Volta kan musikk, uten tvil :yes:

6177374[/snapback]

 

En meksikansk fyr på dop? Kanskje litt for mye burritos. :tease: Jeg har også prøvd å finne ut hva eriatarka betyr, men har ikke funnet det ut. Er ordet spansk eller latinsk?

 

Apropos selvskading... Jeg vet ikke om jeg liker The Mars Volta. De er ikke lette å høre på, synes jeg. Søstra mi spiller de ved hver en anledning hun har og jeg får litt noia. :blush:

Lenke til kommentar

Tipper han spiste fajitas også he,he Det kan vel være litt vanskelig å komme inn i musikken deres. Det er jo kunst ! Eriatarka er hverken latin eller spansk. Har prøvd å få det oversatt uten hell. Apropos - One way ticket to HELL and back ! Dette er en digresjon : Hvordan kan noen skaffe seg en enveis billett til Helvete og tilbake igjen !!?? :hmm:

Lenke til kommentar
Tipper han spiste fajitas også he,he Det kan vel være litt vanskelig å komme inn i musikken deres. Det er jo kunst ! Eriatarka er  hverken latin eller spansk. Har prøvd å få det oversatt uten hell. Apropos - One way ticket to HELL and back ! Dette er en digresjon : Hvordan kan noen skaffe seg en enveis billett til Helvete og tilbake igjen !!?? :hmm:

6177501[/snapback]

 

Djevelen har bra musikksmak og ville ikke ha The Darkness-gutta i sitt hjem. Gutta kjøpte nok en enveisbillett, men de måtte pent dra tilbake samme vei de kom, men hjelp av djevelen of course, ikke billetten. :w00t:

Lenke til kommentar
Handler ikke De-Lused om en kar som tok overdose og havnet i koma, og sangene handler om det han drømmer mens han er i koma. Og på slutten av albumet dør han?

 

Det jeg har lest rundt på TMV-forumet i hvert fall.

6177554[/snapback]

 

Jo, det stemmer det. Men albumet er inspirert av livet til Julio Venegas, som kom fra Mexico.

Lenke til kommentar
De-loused er det beste albumet jeg har kjoept :) Enkelt og greit. Jeg elsker det. Eriatarka er foroevrig en av de mest kjedeligste sangene IMO.

6179276[/snapback]

 

Jasså, sier du det :roll: The Mars Volta er ikke mitt yndlingsband, men De-loused albumet er jeg fascinert av. Frances the Mute har jeg faktisk også, men det er definitivt ikke min stil. Men kunst er det lell... akkurat som Jimi Hendrix :love:

Lenke til kommentar

De-Loused in the Comatorium handler om en person, Cerpin Taxt, som tar overdose og blir hentet av sykebilen (Son et Lumiere = Lyd og Lys. Du kan også høre gitaren gjenskape sirener), Inertiatic ESP forteller hvordan Cerpin kjemper mot å havne i koma. I Tira me a las Arañas (Kast meg til edderkoppene) Havner han i koma. Drunkship of Lanterns og Eriatarka forteller om det som skjedde i komaet hans. Etterfulgt av Cicatriz ESP (Da han våkner opp. Cicatriz = Arr. ESP = Ectopic Shapeshifting Penance-propulsion, noe som indikerer at Cerpin entrer en ny verden). I This Apparatus Must Be Unearthed søker Cerpin døden (Moatilliatta) og i Televators dør han. Take the Veil Cerpin Text forteller om hans entré til Dødsriket.

 

Dette er det jeg har fanget opp av albumet. Mye er sikkert feil, men begivenhetene tror jeg er riktig.

 

Og, for å svare på spørsmålet ditt (:D): Eriatarka betyr "Homeground"

Lenke til kommentar
De-Loused in the Comatorium handler om en person, Cerpin Taxt, som tar overdose og blir hentet av sykebilen (Son et Lumiere = Lyd og Lys. Du kan også høre gitaren gjenskape sirener), Inertiatic ESP forteller hvordan Cerpin kjemper mot å havne i koma. I Tira me a las Arañas (Kast meg til edderkoppene) Havner han i koma. Drunkship of Lanterns og Eriatarka forteller om det som skjedde i komaet hans. Etterfulgt av Cicatriz ESP (Da han våkner opp. Cicatriz = Arr. ESP = Ectopic Shapeshifting Penance-propulsion, noe som indikerer at Cerpin entrer en ny verden). I This Apparatus Must Be Unearthed søker Cerpin døden (Moatilliatta) og i Televators dør han. Take the Veil Cerpin Text forteller om hans entré til Dødsriket.

 

Dette er det jeg har fanget opp av albumet. Mye er sikkert feil, men begivenhetene tror jeg er riktig.

 

Og, for å svare på spørsmålet ditt (:D): Eriatarka betyr "Homeground"

6230910[/snapback]

 

Ja, det var interessant.... Hørte på albumet her om dagen og det vokser for hver gang man hører på det :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...