martinhosoien Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Den ene bærbare pc'n min har plutselig fått veldig dårlig hastighet på internett. den andre pc'n min fungere helt fint på samme ruter. Jeg har også prøvd pc'n som ikke funker på et annet nettverk og der funker det helt fint. hva skjer? Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Har du sjekket om pc'ene har forskjellig ip? Har opplevd det samme selv, og fant ut at to pc'er på mystisk vis ( ) hadde samme ip. Hvis du er i windows, trykk start -> kjør og skriv inn "cmd /k ipconfig" for å sjekke ip'n på pc'n din. Hvis du er i linux eller bsd etc, skal "ifconfig" og/eller "ipconfig" funke fra kommandoskallet. Lenke til kommentar
martinhosoien Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 de har forskjellig ip. dessuten har begge pcene fungert bra helt frem til nå. Lenke til kommentar
ekm Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Trådløst eller kablet? Kan det være en nabo som har kjøpt NIMO router eller en som bruker samme kanal som deg? Lenke til kommentar
martinhosoien Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 det er trådløst. det som er så rart er at maskinen min funker på andre nett og at en annen maskin funker på hjemmenettet mitt. for meg virker det som om det har skjedd noe med innstillingene mellom maskinen min og rutern, men jeg skjønner ikke hva.... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Første bud ved trådløse problemer: Last ned programet Netstumbler (Google) på din bærbare PC, og sjekk hvor mange naboer du får inn, og hvilke _kanaler_ de bruker. Logg deg inn på din trådløse ruter, og velg den kanalen som er lengst unna av å være i bruk av dine naboer. Da har du utelatt forstyrrelser fra andre trådløse nett. Eks: Ser du totalt 5 nabonett som bruker kanalene 1, 5, 6, 7 og 9, velger du deg kanal 3. Lenke til kommentar
zacko Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Første bud ved trådløse problemer:Last ned programet Netstumbler (Google) på din bærbare PC, og sjekk hvor mange naboer du får inn, og hvilke _kanaler_ de bruker. Logg deg inn på din trådløse ruter, og velg den kanalen som er lengst unna av å være i bruk av dine naboer. Da har du utelatt forstyrrelser fra andre trådløse nett. Eks: Ser du totalt 5 nabonett som bruker kanalene 1, 5, 6, 7 og 9, velger du deg kanal 3. 6187339[/snapback] Hmmm .. må da være mye bedre og velge kanal 13 i det eksemplet ditt .... ? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jo, vil sannsynligvis være det. Kanal 13 er vel helt fint å bruke i norske hjem, men f.eks i USA er vel bare kanal 1-11 tillatt i bruk. I større sammenhenger der man har mange gjester innom et WLAN, vil det kanskje være brukere som ikke kan benytte seg av kanal 13, pga sperre i regionsinstillinger/firmware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå