Gå til innhold

Steke egg med 6600GT

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte et MSI Geforce 6600GT for et halvår siden. Har spilt Doom 3 og Far Cry med det. For noen måneder siden fant jeg ut hvordan jeg skulle overklokke det.

Kortet er nå overklokket med 8 prosent fra 500 mhz/1000 mhz til 540 mhz/1080 mhz.

Har nå spilt Oblivion og FEAR med disse klokkehastighetene. Problemet er at GPUen nærmer seg 95 grader celsius når det står på som verst. Det er da fryktelig varmt?!

Det virker som det går bra, selv om vifta jobber på harde livet. Litt artifacts er det, men svært sjelden.

Det står at reduksjonsterskelen for kjernen er 145 grader.

Noen som har lignende erfaringer? Bør jeg klokke ned? Er disse temperaturene akseptable?

Dell 4100. Pentium4 2,8 Ghz. 1 gig RAM. MSI Geforce 6600GT

Jan - sylfersk overklokker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har personlig ikkje vert borti det kortet. Etter min meing er 95 grader for varmt.

Dersom det er detta kortet du har(bilde) ser det ut til at minnemodulane faar lite kjoling.

Det er dei eg hadde vert mest bekymra for.

1_3.jpg

Eit par slike hadde vert fint aa limt paa.

1_3.jpg

Planslip viften og ny kjolepasta hadde nok ogsaa hjelp

edit: litt retting

Endret av Ødd
Lenke til kommentar
Har personlig ikkje vert borti det kortet. Etter min meing er 95 grader for varmt.

Dersom det er detta kortet du har(bilde) ser det ut til at minnemodulane faar lite kjoling.

Det er dei eg hadde vert mest bekymra for.

1_3.jpg

Eit par slike hadde vert fint aa limt paa.

1_3.jpg

Planslip viften og ny kjolepasta hadde nok ogsaa hjelp

edit: litt retting

6177267[/snapback]

Kan man foressten kjøpe de Zalman kjøleribbene "løst" ? (Altså uten GPU kjøler..)

Lenke til kommentar

Takk.

6600GT kortene begynner vel å bli litt passé, så jeg kjøper nok et 7900 GTX når feriepengene kommer. Bør kanskje kjøpe med et slags kjølesystem av noe

slag samtidig.

Førøvrig så går det an å åpne kabinettet og bruke en vanlig bordvifte. Bråker som f.... men det blir kaldt og godt.

Jan - fersk overklokker

Lenke til kommentar
Takk.

6600GT kortene begynner vel å bli litt passé, så jeg kjøper nok et 7900 GTX når feriepengene kommer. Bør kanskje kjøpe med et slags kjølesystem av noe

slag samtidig.

Førøvrig så går det an å åpne kabinettet og bruke en vanlig bordvifte. Bråker som f.... men det blir kaldt og godt.

Jan - fersk overklokker

6177332[/snapback]

var lite du hadde klokket dem forhold til temperatur.. har du noen kabinettvifter?

Lenke til kommentar
Kan man foressten kjøpe de Zalman kjøleribbene "løst" ? (Altså uten GPU kjøler..)

6177329[/snapback]

Jepp det kan ein.

Zalman VGA RAM Heatsink

Dersom du ikkje har kabinett vifter og kassa er lukka, er det ikkje rart det vert varmt.

Lukk opp og slepp litt frisk luft inn i kabinetet.

Endret av Ødd
Lenke til kommentar

slag samtidig.

6177332[/snapback]

Stock-kjøleren på 7900gtx er meget bra, og jeg ville ikke byttet den ut i en annen luftkjøler. Det eneste måtte ha vært vann :)

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Er kjølevifter (feks Zalman) vanskelig å sette inn?

Siden jeg skal skifte kort likevel, tenkte jeg å "klokke det i hjel" for å se hvor mye det tåler før det tar kvelden ;) Eller kan dette skade resten av systemet?

Jan - Overclocker in training

Lenke til kommentar
Takk for innspill.

Er kjølevifter (feks Zalman) vanskelig å sette inn?

Siden jeg skal skifte kort likevel, tenkte jeg å "klokke det i hjel" for å se hvor mye det tåler før det tar kvelden  ;) Eller kan dette skade resten av systemet?

Jan - Overclocker in training

6177530[/snapback]

Jeg har satt på zalman vf700-cu. Ikke vanskelig, men jeg skjønner ikke hvorfor du bryr deg om du snart skal ha nytt kort :p . Med mindre du har en liggende da

Lenke til kommentar
Ikke på det nåværende kortet, men på det jeg skal kjøpe. Tenkte jeg skulle investere 3000-3500 kroner på et kort som varer et par år, og da tenkte jeg at jeg like godt kunne investere i kjøling også.  :D

Jan - I overclock, therefore I am

6177622[/snapback]

Som sagt, IKKE bytt ut stock-kjøler på 7900gtx. Jeg snakker om luft nå, med mindre du skal vannkjøle.

Lenke til kommentar
Ikke på det nåværende kortet, men på det jeg skal kjøpe. Tenkte jeg skulle investere 3000-3500 kroner på et kort som varer et par år, og da tenkte jeg at jeg like godt kunne investere i kjøling også.  :D

Jan - I overclock, therefore I am

6177622[/snapback]

Som sagt...

Ikke bytt standard-kjøleren på 7900GTX. Det er en av de beste kjølerene du får på luft. Meget stillegående, og effektiv. Eneste måtte vært om du skulle vannkjøle kortet.

Kjører selv et referansekort fra nVidia på 700MHz GPU og 1700MHz minne. Kjølingen er den orginale.

Legger ved bilde av kortet:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...