Gå til innhold

Kjipt vann, hjelper vannrenser/filter?

Anbefalte innlegg

Det har blitt byttet ut noen rør og vannledninger i området og jeg synes vannet smaker plast/gummi og det lukter det samme. Har tenkt litt på å kjøpe en vannrenser/Filter men vil det fungere å gi drikkende vann gjenn? Noen spesielle filtere som anbefales?

Bør være enkelt å "koble til/fra" teit å filtrere ALT vannet man bruker, skal bare ta drikkevannet.

Endret av IceXCool
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har hatt amerikansk kjøleskap med isbitmaskin i snart ti år(før man kunne kjøpe sånt på elkjøp, måtte spesialimporteres). Uansett. Den renser alt vann tatt fra dispenseren på kjøleskapet. Ja, jeg synes faktisk det smaker en anelse bedre. Selve kullfilteret skal i utgangspunktet skiftes hver sjette måned. Tror et filter koster mellom 500 og 1000 kroner.

Lenke til kommentar

Bruker vel å stå at et filter hilder til ca 700L vann, men det kommer jo ann på typen og sikkert størrelsen på det.

Får mange treff på å søke etter "vannrenser, vannfilter" noe kan kjøpes men hva duger, orker ikke blåse for mange hundrelapper på dette...

Lenke til kommentar
Bruker vel å stå at et filter hilder til ca 700L vann, men det kommer jo ann på typen og sikkert størrelsen på det.

Får mange treff på å søke etter "vannrenser, vannfilter" noe kan kjøpes men hva duger, orker ikke blåse for mange hundrelapper på dette...

6177729[/snapback]

Til filtrene vi kjøper som passer til kjøleskapet står det "six months", også hører det med klistremerker så du setter på navnet på måneden det skal skiftes.

Lenke til kommentar

Evian? Imsdal? Farris?

Nei, skal dere ha skikkelig rent vann så snakker vi Voss of Norway! :D

DET er godt og rent vann det :p (koster litt da)

(selv drikker jeg stort sett Farris selv, men har jo selvfølgelig en flaske Voss stående, dog mest for pynten sin del)

Lenke til kommentar
Evian? Imsdal? Farris?

Nei, skal dere ha skikkelig rent vann så snakker vi Voss of Norway! :D

DET er godt og rent vann det :p (koster litt da)

(selv drikker jeg stort sett Farris selv, men har jo selvfølgelig en flaske Voss stående, dog mest for pynten sin del)

6184861[/snapback]

er ikke det rimelig umulig og få i norge da ?? selges vell for det meste bare på hiklass resturanter overther

men det er vell noe av det beste jeg har smakt inne flaske vann , vann med bobler uten saltsmak , genialt.

moderen kjenner/kjente han/di som drev/driver det , og da vanket det noe kasser , så jeg hadde en kasse for noe år sidne , var knall til blandvann

Lenke til kommentar

det enkleste er hvis du kjøper deg Brita vannfilter. Dette er noe du skal kunne få tak i i diverse kjøkkenbutikker (Traktøren, Pytt & Panne, Christiania Glassmagasin og Jernia). Avtalen mellom de som leverer Brita Vannfilter og Jernia er nettop ferdig forhandlet..s å det kan ta noe tid før dette er hos alle Jernia-butikker.

I denne kannen er det et filter som tar bort vond smak/lukt samt at det renser vannet. Jeg har selv brukt det i områder hvor vannet i springen smaker vondt og Brita vannfilteret har faktisk fjernet vond smak fra vannet... dette passer bra å ha i kjøleskapet.

her er en artikkel som omhandler filteret.

epostadresse: [email protected]

Filteret kommer i flere utgaver og den mest vanlige ser slik ut:

filtre_a_eau_BRITA_ustensile_de_cuisine.jpg

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...