Gå til innhold

W810i eller W700i?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har tenkt til å kjøpe meg ny telefon nå, vet at jeg har postet om dette tidligere men nå gidder jeg ikke vente lenger og skal ha telefon NÅ.

Jeg holdt egentlig på å bestille enW810i , men så fikk jeg ikke registrert meg på siba akkurat da og oppdaget litt senere W700i som også så greit ut.

Det virker som om forskjellene er forholdvis små: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPho...2&idPhone1=1527

Så da lurte jeg på om noen vet om noen ordentlige forskjeller, eller har testet W700i? Og hvilken jeg burde velge. ;)

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal selv kjøpe ny telefon nå siden jeg klarte å knuse min forrige, men nok om det. ;)

Valget sto mellom W810i og W800i. Jeg kunne fkatisk ikke se så mye forskjell på de, men en ting så jeg, å det var at linsa på kameraet til W810i ikke er beskyttet, derfor har jeg holdt av en W800i, men enda litt i tvil om jeg skal ha SE i det heletatt.

Men om det blir SE, skal jeg ha W800i. ;)

Lenke til kommentar

skal ikke skrive en lang artikkel her, di eneste STORE forskjellene er at w700i ikke har autofokus på kameraet og ikke har EDGE. så er du gla i å ta bilder eller å surfe på nettet så er w810i et bedre valg.

ville personelig valgt w810i. Min mening.

Lenke til kommentar
Takk :)

Det er W810i jeg ville ha i utgangspunktet, eller først W800i men jeg likte ikke farven, så om ingen kommer med noen store fordeler ved W700i må jeg nok bestille meg mobil snart.

6178079[/snapback]

w700i er egentlig en nedstrippet versjon av w800i (mangler autofokus).

Mens w810i har alt w800i har pluss EDGE ( raskere wap/internett på mobilen)

Så w810i er det beste valget spesifikasjonsmessig. Og den desidert tøffeste utseendemessig etter min mening. Har faktisk mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en w810i meg selv.

Men om du ikke trenger autofokus (gir skarpere bilder ) eller EDGE så kan w700i være et godt valg da denne er noen lapper billigere en di to andre.. Uansett valg lykketil.

Lenke til kommentar
Takk :)

Det er W810i jeg ville ha i utgangspunktet, eller først W800i men jeg likte ikke farven, så om ingen kommer med noen store fordeler ved W700i må jeg nok bestille meg mobil snart.

6178079[/snapback]

W800i har sånn ting forran linsen, det har ikke W810i. Synd egentlig, fordi med mobilene jeg har hatt tidligere, som har hatt kamera, pleier alltid å få masse støv å dritt der.

Derfor ville jeg gått for W800i. Du sier du ikke liker fargen, men jeg syns den er litt orginal. Hvem har ikke svart telefon liksom ? ;)

Lenke til kommentar

Fargen er kanskje original, men når så mange har telefonen blir den mindre original. Holdt nesten på å kjøpe den rundt jul, helt til jeg oppdaget W810i og visste at jeg kom til å angre så sykt når noen møtte opp med den fine svarte telefonen. Har fortsatt ikke sett noen med den så da blir den nesten litt original alikevel. ;)

Men den lille prisforskjellen jeg har sett mellom de spiller egentlig ingen rolle, og jeg har faktisk aldri hatt problemer med støv på kameralinsa. :S

Lenke til kommentar

Da så. :)

Jeg liker best den eldre, derfor holdt jeg av en. Hadde vel rundt 10 stk på elkjøp, så han sa jeg burde holde av om jeg skulle vurdere kjøpet. Den andre hadde de mange av, så det var ikke noe problem, men jeg råder deg til å gå i butikken å prøve den å kjenne på den. Jeg skal ut å kjøpe W800i så fort jeg kan nå. :) I morgen er den min.

Lykke til med ditt valg! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg sitter og kikker på kameralinsen på min W810i i skrivende stund, og selv om jeg bærer den i en skitten militærlomme, så er linsen helt ren. Jeg har aldri gjort noe for å rense den, så argumentet om manglende linsebeskytter er uvesentlig. Eneste som irriterer meg er navigasjonsknappen som knirker litt, men utenom det er mobilen super. Taletiden er helt ufattelig dårlig, men batteriet er faktisk ganske bra, spesielt med tanke på musikk- og radioavspilling. Det takler den bra. Jeg har ikke sett noen andre som har denne og forhåpentligvis unngår folk å kjøpe den da det er mange som allerede har K750i og W800i. Hvorvidt du skal velge W700i eller W810i er valget enkelt; du skal selvsagt velge sistnevnte.

Lenke til kommentar
Jeg sitter og kikker på kameralinsen på min W810i i skrivende stund, og selv om jeg bærer den i en skitten militærlomme, så er linsen helt ren. Jeg har aldri gjort noe for å rense den, så argumentet om manglende linsebeskytter er uvesentlig.

6181252[/snapback]

Utrolig. Du har nok de reneste militærlommene i verden. ;)

Hvorfor tror du digitalkameraer har beskyttelse forran linsen?

Skulle nesten tatt bilde av de andre telefonene mine, så du kunne sett selv, og det er normalt at det samler seg støv slike plasser. Spessielt når du har den i lommen.

Så at du sier at det er uvesentrlig å agrumentere for manglende linsebeskytter, fordi du ikke har hatt problemer med det, blir vel veldig feil. :hmm:

Den mest oppsiktsvekkende forskjellen er at linsedekselet er fjernet, slik at kameralinsen er mer utsatt for støv, hakk og smuss enn noen gang før.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Greit nok at den er mer utsatt enn før, men jeg mener fortsatt at det ikke har så mye å si. Hvorfor ellers skulle Sony Ericsson fjerne linsedekselet på en mobil som skulle utkonkurrere andre Walkman-mobiler på markedet? Linsen er nedfelt i telefonen, noe som hjelper mye. Lommen min er forresten full av støv ;)

Lenke til kommentar
Har, som sagt, aldri sett på manglende linsedeksel som et problem. Så da blir det telefon i posten til meg neste uke da. :D

6184535[/snapback]

Gratulerer! :)

Var just på elkjøp, å de var tomme, så jeg fikk 200,- i avslag.

Henter den på mandag, å da får jeg en W800i for 399.- ;) Ikke så ille :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Knirkingen i navigasjonstasten forsvinner etterhvert. Det er derfor den nevnes i mange tester, fordi de ikke har brukt den lenge nok til at lyden forsvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...