PinneVed Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Heisann, Jeg har en Dell Latitude D800 med et Nvidia GF Go kort. PCen er ca 1 år gammel, og jeg har brukt den mye til tekstbehanding. Problemet med PCen er at den slår ned ytelsen f.eks når jeg spiller spill som krever mye kraft, ala WoW og Battlefield 2. Kort beskrevet funker spillene fint, men etter 10-30 minutter får jeg et kraftig FPS fall til ca 3-5 FPS og viftene slår seg på fult. Slik forsetter det i ca 5-10 minutter, og plutselig slår viftene seg ned et par hakk og FPSen stiger til normalen. Disse intervallene fortsetter så lenge jeg bruker PCen til spilling av tunge spill. De kommer oftere når jeg f.eks står i orgrimar eller raider i MC en når jeg er it et helt øde sted. For ca 2 mnder siden kontaktet jeg Dell angående dette problemet. Jeg oppdaterte BIOS, skjermkort drivere osv, men til ingen nytte. Jeg fikk også en tekniker fra Dell til å bytte Heat sinken og CPU vifta. Jeg mener at ytelsen steg en liten bit rett etter byttet, men nå er ting tilbake til "normalen". Lurer på om dere kjenner til løsninger, f.esk et program som setter viftene på fult før jeg får FPS droppet. Jeg har ringt Dell igjen, men de sier at de har gjort alt de kan. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei! Kanskje det vil hjelpe med å legge inn Windows på nytt? Personlig ville jeg krevd at Dell hadde fikset det. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå