Gå til innhold

Pride FC/UFC: Hvem er DIN favoritt?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Leste nettop på en tråd om UFC, og det virker som det er et par MMA fans her :)

Så her kan dere altså si litt om hvem dere liker, hvorfor, og om evt. historiske kamper de har vært med på.

Jeg begynner med Mirko "CroCop" Filipovic, Pride FC:

For det første liker jeg holdningen og stilen hans. Han er ikke frekk (virker det som), litt mer sportslig og mindre frempå. Han er tidligere K1 fighter og Thai-bokser, noe som vises godt i måten han sloss. Har også et sykt bra takedown-defence :)

Kallenavnet CroCop kommer av at han er tidligere Kroatsisk politimann. Også tidligere Anti-Terrorist, og engasjert politiker.

Så, fyr løs, hvem er deres favoritter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chuck "Iceman" Liddell

Chuck-Liddell-0305c2.jpg

Pure fightingskills på han der

Glemmer aldri kampen mellom Chuck og Randy Corture.

Tank Abbot

ricksteinertankabbott.jpg

det var tidene..... tank gikk inn og slo som en maskin til den andre lå for telling. nå ville han blitt submisset etter 3 sekunder

Dan "The Beast" Severn

dansevern.jpg

Slo som en jente, brøt som en okse.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Royce Gracie er faktisk min alltime favoritt. Dette fordi jeg synes tidlig UFC er overlegent hva som finnes i dag. Da fikk man se hvilke kampsporter som var noe, og hva som faktisk bare var poser sporter.

Han var jo OVERLEGEN på den tiden. Og det å være overlegen mot en fyr som er av dobbel størrelse, og i tillegg være det 4 ganger på en kveld, er ikke annet enn imponerende.

Og Frank Shamrock er også en av de store i min bok. Noen av de sykeste submissions man kan tenke seg.

Nå skal det sies at jeg er grappling fan da. :)

Lenke til kommentar

Synes de klart kjekkeste kampene er når en eller begge av utøverene går aktivt for submission, og ikke bare ground and pound på bakken.

Synes vinnerene av to av finalene i de to første Ultimate fighter serien er utrolig artig å se. Joe Stevenson og Diego Sanchez.

Dog, kampen mellom Forrest Griffin Stephan Bonnar er en av de klart beste kampene jeg noen sinne har sett.

Lenke til kommentar
Chuck "Iceman" Liddell

Chuck-Liddell-0305c2.jpg

Pure fightingskills på han der

Glemmer aldri kampen mellom Chuck og Randy Corture.

Er ikke fan av Iceman, men har meget sansen for at ikke han ikke skal sloss med de som ligger nede. Han vil ha de opp igjen. Det er spenstig.

Ellers liker jeg Andrei Arlovski. Syk manm.

UFC52_Andrei_Arlovski_038.jpg

Endret av dub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...