Gå til innhold

Tekken 4 eller Dead or Alive 3?


Konsoll

Anbefalte innlegg

Det er vel bare til å se gjennom creditsene, få med deg navnet på den Capoeira-klubben som har "leid ut" sine utøvere til "Motion Capturing" og søke etter denne på internett. Du kan også ta turen til din lokale Capoeira-klubb og sjekke ut bevegelsene der.

 

Men dette er tross alt et spill, så jeg er rimelig sikker på at Namco har tatt seg den frihet å legge til ekstra bevegelser - som gjerne er meget vanskelige/umulige å utføre i det virkelige liv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-14 11:59, skrev EviLEddiE:

Det er vel bare til å se gjennom creditsene, få med deg navnet på den Capoeira-klubben som har "leid ut" sine utøvere til "Motion Capturing" og søke etter denne på internett. Du kan også ta turen til din lokale Capoeira-klubb og sjekke ut bevegelsene der.


Men dette er tross alt et spill, så jeg er rimelig sikker på at Namco har tatt seg den frihet å legge til ekstra bevegelser - som gjerne er meget vanskelige/umulige å utføre i det virkelige liv.


 

de har nok overdrevet ting som flash kicket til law og dobbelt flygespennet til heihachi og slikt ja. men om caopeira klubben er ekte eller ikke er uinterresant, det som teller er om de gjør triks som de finner på selv og synes er kule eller om det er ekte capoeira.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 12:42, skrev evil_snowman:

det som teller er om de gjør triks som de finner på selv og synes er kule eller om det er ekte capoeira.


 

Jeg tror at "triksene" stort sett er noe Namco har designet selv, med inspirasjon fra "det virkelige liv". De har tatt råmaterialet fra motion capturing'en og tilpasset dette slik at dette lar seg gjennomføre praktisk i selve spillet.

 

Nå er jeg ikke noen Capoeira-ekspert, men jeg vil påstå at "ekte" Capoeira består av så mange forskjellige faktorer slik at det er umulig å etterlikne det 100% i et dataspill. Det blir derfor snakk om en implementering som jeg nevnte i forrige avsnitt.

 

Ønsker du mer info, så anbefaler jeg å oppsøke fansites som f.eks Tekken Zaibatsu eller Namco selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest mafister

Uff a meg.. for noen uvitene idioter her...

 

Når det gjelder DOA så eier ikke gamet gameplay, i tilleg så har de prøvd å kopiert gameplayet fra andre og + de har snappa moves fra Tekken/VF.

 

Seriøst DOA er no skillz..alle med litt hjerneceller fatter det... Og hva er det jeg leser? Doa sjappere en Tekken? Når dere er dumme nok til å kjøpe Pal TTT så... men nok om det...

 

Tekken 4 var et bad game.. allerede da jeg testa det for over 1 år siden så hadde jeg mine anelser.. men da syntes jeg det kunne bli litt kult... men da det jeg fikk testa ps2 versjoen i mars.. uff a meg.. namco har mekka T4 i fylla... mange gliches osv + det er faktisk mulig å juggle en fyr i hjel med Lee..

En combo som tar 100% av lifebarrien takket være bugs.. det er patetisk det...

 

Men alikavel er T4 ikke det verste.. DOA er det verste noensinne...

 

TTT var bra.. Soul Caliber 2 kommer rundt Februar, det er bare å vente det.. en jeg kjenner har allerede testa det.. han sa at det var et vannskelig fighitng game.. ikke bare trenign, men oxo pugging av teorier, fact osv...

 

Men begynn med VF4 hvis dere har noe peil... det er det beste fighting gamet nå for tiden.. vanskelig men konge bra.... kjøp dere stick mens dere er i gang oxo...

 

btw: Eddy/Christi kan faktisk brukes bra... men det er jo favoritten til de som har no skillz..

Når det gjelder Steve Fox er han en idiot som har for mange latterlige chessy ting.

_________________

"an eye for an eye, a blade for a blade"- Soul Caliber 2

 

[ Denne Melding var redigert av: Admin på 2002-11-28 11:30 ]

Lenke til kommentar

Hei,

 

...må bare si meg enig med Admin her. Har begge de to siste i DOA serien (DOA2 både til DreamCast og PS2 + DOA3 til xbox). Ikke at jeg synes at DOA-serien er dårlig, bevares da hadde jeg jo ikke kjøpt spillene, men DOA er lett i forhold til Tekken og spesielt til Virtua Fighter (har alle spillene i disse seriene oxo, jepp jeg liker slåsse-spill) Det er bare å trykke og vele, og vips så har du slått motstanderen din med et spektakulært triks, uten at du visste hvordan du gjorde det.

 

Dette beste fighting-spilling som jeg synes (MERK: JEG), når det gjelder bevegelser og utføring av slag/spark, er Virtua Fighter 4. Dette er et relativt vanskelig spill i forhold til de to andre jeg har nevnt, men når man til slutt har vent seg til det, ser alt så mye bedre ut. Pareringer, overgangene mellom slag og spark og combo's, counter-attack og grab, alt ser realistisk ut.

 

ps. gleder meg til Soul Calibur 2 :smile:

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Se her ja.. endelig noen som faktisk vet hva de snakker om....

 

VF4 er det vanskeligeste, dypeste og det beste fighitng gamet til dags dato...

 

Men problemet er at mange som tror de har skillz i Tekken 4 som er for late/orker/gidder ikke å lære seg et kongespell som VF4..

Alle de beste i TTT i norge har gått over til VF4 fordi de trenger mer utfording.. siden T4 var fatti..

Av alle TTT topp i norge hata 90% T4... det sier litt

 

Men det er ikke en gang nøvendig å sammenligne noen fighitng med DOA rett og slett fordi det mangler gameplay.. DOA=fienden

 

ps:Soul Caliber 2 har nødt til å ha stick for å bli kjapt nok, det samme gjelder VF4.

Men SC2 kommer til å kreve så mye trening/lesing av faqt at der er helt sykt. men det kommer til å bli verdt det så gled deg Ridgea..

 

[ Denne Melding var redigert av: Admin på 2002-11-28 12:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...