Ducklink Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei jeg har kryptert wlan (med sånn nøkkel på 10 siffer). Hvor vanskelig er det for uvedkommende og kolbe seg på den? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Vist det er WEP du bruker kan denne knekkes på minutter. Ref. FBI knekker WEP på 3 min. Bruk heller WPA med en sterk nøkkel. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg lurer på en ting som nesten anngår det samme.. - jeg har trådløs router:) Og en laptop som bruker det trådløse nettet. For at laptopen skulle koble seg til måtte jeg skrive inn en nettverksnøkkel. Da kom den opp synlig inne på menyen for tilkoblede enheter.. -Da tok jeg og lagra og krysset av for, internett kun for lagrede adresser bla bla. Denne nettverksnøkkelen er ikke spesielt lang, hukser ikke helt hvor lang- kansje 7 siffer eller lignende. Kan naboene min koble seg på mitt trådløse nettverk lett? Eventuelt er det vanskelig og knekke nettverksnøkklen? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg lurer på en ting som nesten anngår det samme..-Kan naboene min koble seg på mitt trådløse nettverk lett? Eventuelt er det vanskelig og knekke nettverksnøkklen? 6176594[/snapback] Svarert er allerede gitt av Big_JJ. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg lurer på en ting som nesten anngår det samme..-Kan naboene min koble seg på mitt trådløse nettverk lett? Eventuelt er det vanskelig og knekke nettverksnøkklen? 6176594[/snapback] Svarert er allerede gitt av Big_JJ. 6176817[/snapback] angår det akkurat det samme:) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 angår det akkurat det samme:) 6176894[/snapback] Og da har du allerede fått svar! Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg lurer på en ting som nesten anngår det samme..- jeg har trådløs router:) Og en laptop som bruker det trådløse nettet. For at laptopen skulle koble seg til måtte jeg skrive inn en nettverksnøkkel. Da kom den opp synlig inne på menyen for tilkoblede enheter.. -Da tok jeg og lagra og krysset av for, internett kun for lagrede adresser bla bla. Denne nettverksnøkkelen er ikke spesielt lang, hukser ikke helt hvor lang- kansje 7 siffer eller lignende. Kan naboene min koble seg på mitt trådløse nettverk lett? Eventuelt er det vanskelig og knekke nettverksnøkklen? 6176594[/snapback] Høres ut som om det er MAC filtrering du har aktivert. Denne er ikke noe vanskelig å knekke heller. Alt en trenger å gjøre er å sniffe på trafikken som går mellom din pc og ruteren for å finne MAC adresser som er godkjent. Spofe nettverksadresser er ikke noe problem når man har kommet så langt. (Endre MAC på datamaskinen som skal angripe nettverket ditt.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå