levolac Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg bor i et kollektiv med 22 studenter hvor øvreetasjen i en tid har vært plaget med dårlig signal til internett. Dette kommer av at de er koblet trådløst til en router som står i første etasjen. Nå har vi skaffet oss enda en router (hub er muligens det rette ordet). Planen er å plassere denne i 2. etasje, og koble den til routeren i 1. etasje. Dette fungerer fint når de to er koblet sammen med en nettverkskabel, men det er noe problematisk å strekke en kabel over distansen. Derfor hadde det vært best med en trådløs kommunikasjon routerene imellom. Problemet er jo at jeg ikke har anelse om hvordan dette gjøres. Det hadde vært helt konge om noen her kunne hjelpe meg med dette! Har lagt ved en nydelig illustrasjon som viser litt hvordan jeg har tenkt det. Lenke til kommentar
levolac Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Ja, litt info ang. routerene: 1. etasje: Produktnavn: SpeedTouch 585 Serienummer: CP0608JT1FD Programvareversjon: 5.4.4.1 Programvarevariant: AR Versjon av Initielt Lasteprogram: 1.0.7 Produktkode: 35942040 Navn på Kretskort: BANT-W 2. etasje: Det er en GIGABYTE GN-B49G. Mer vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Leste raskt over teknisk info om disse; Disse kan ikke kobles sammen trådløst. Kjøp f.eks denne for å koble sammen ruterene Endret 25. mai 2006 av Nismo Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 litt bedre hastighet på disse: http://www.advance.no/PartDetail.aspx?q=pl:1;b:1266;p:930375 men de koster litt mer også... Lenke til kommentar
avalino Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 DLink DWL-G710 er spesielt beregnet på å forsterke trådløse signaler, den skal virke i kombinasjon med alle routere. Jeg har kun testet den i kombinasjon med DLink Router og da har den fungert veldig bra, viktig at den den står på et sted med min. 50% signal slik at den har noe å forsterke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå