Lorents Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei! Eg har ein linuxbox (ubuntu) som køyrar sshd. Eg har også ein ibook med MacOSX. Det som er ønskeleg er å kunne koble meg til pcen med ssh frå macen, for så å køyre x11-baserte program på pc'n og få GUI'n på macen eg sitt på. (..eller noko liknande ) Har prøvd " ssh -XY bruker@linuxboxen " på mac'en, men får berre at DISPLAY ikkje er satt. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Du må nok installere en X-tjener på MACen din, det må i alle fall Windowsbrukere som ønsker å bruke X gjennom ssh. Har aldri gjort det selv så jeg vet ikke mer enn det. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det skal funke flotters det, har gjort det selv. Du må installere X11 på mac'en, tror de følger med på install-cd'n til osx, evt. prøv å spørre i mac-forumet. Når dette er gjort, er det bare å starte x11 på max'en, og du får opp et xterm-vindu (ikke den vanlige osx unix-terminalen). Derifra kan du ssh'e av hjertens lyst. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 X11 følger med på en av max-cdene, bare å installere så skal det fungere. Riktignok er det enkelte programmer som ikke fungerer av en eller annen grunn..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå