Gå til innhold

Tarantell på kjøkkenet ..

Anbefalte innlegg

Min bror gikk amokk med konfepengene sine for 2 år siden og kjøpe masse rariteter og dyr... blannt annet en ganske stor hårete tarantell som ble plassert ved siden av komfyren på kjøkkenet (selfølgelig da i ett terrarium). Den sitter no for det meste i ro å vi må pirke litt borti den innimellom for å kontrolere at den lever.. Men så til saken da, min mor har sånn ufrivelig godtatt (egentlig ikkje godtatt) at den står her men kjefter mye på og sier at hun må være den eneste moren i verden som har en tarantell på kjøkkenet... selv mener eg at det må jo finner flere som har dette :) Noen her inne kansje som har det eller vet om noen sånn at hun ikkje føler seg så alene om dette ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt trenger vell ikkje noe mål å mening.. ingen som holder en pistol opp til hodet ditt og tvinger deg til å lese..

Iallefall, det e en chilensk tarantell og bitene fra den e omtrent som ett heavy vepsestikk.. e kun farlig visst man e alergisk.

Lenke til kommentar

Mange har frykt for edderkopper. Taranetel (tarantula) er farlig. Det er ikke den edderkoppn jeg ville likt å ha på soverommet (løs vel å merke) . Jeg har hatt andre mindre farlige (potensielt ikke dødlige) hengende over sengen. jeg forstår din mor. Tarantlleane ha rikke et dodt år på seg. Det finne simidletid værre (om det er noen trøst).

Lenke til kommentar
Mange har frykt for edderkopper. Taranetel (tarantula) er farlig. Det er ikke den edderkoppn jeg ville likt å ha på soverommet (løs vel å merke) . Jeg har hatt andre mindre farlige (potensielt ikke dødlige) hengende over sengen. jeg forstår din mor. Tarantlleane ha rikke et dodt år på seg. Det finne simidletid værre (om det er noen trøst).

6176372[/snapback]

simidletid? Taranetel? Tarantlleane? Jeg velger å tolke det slik:

"Taranteller er farlige."

Det er feil. Tarantellens bitt er som et vepsestikk, så lenge du ikke er allergisk mot ting som, ja nettopp, vepsestikk. Videre behagelig er det ikke uansett. Skal ikke si sikkert om det gjelder for barn også, men for voksne uten allergi så skal et bitt fra tarantell være fullstendig ufarlig. Men kjør til legen for sikkerhets skyld uansett. Kan aldri vite.

edit: Hvorfor i alle dager ha den på kjøkkenet? For å pine moren? Fordi han tilbringer med tid der enn på rommet sitt? Skjønte ikke helt den plasseringen der.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Den er som nevnt av meg å andre tidligere ganske ufarlig ja.. den rømte en gang ut av terrariet sitt og vi hadde den løs i ca 2 måneder (er en 56kvm leilighet.. så va litt creepy akkuratt da :p

Grunnen til at den står på kjøkkenet e rett å slett for at det ikkje e plass noen andre steder.. på rommet e det en SVÆR fugleedderkopp og noen skorpioner fra før.. fugleedderkoppen e nok ganske farlig tror eg..

som sakt amokk med konfepenger...

Lenke til kommentar

fugleedderkoppen e en tarantell det også.. finns ganske mange forskjellige arter.. ser ganske ut som en vanlig trarantell sånn som du sikkert tenker at de ser ut bare mye større.. større enn håndflaten min og eg har endel over gjennomsnittet store hender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...