VwDaniel Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Min bror gikk amokk med konfepengene sine for 2 år siden og kjøpe masse rariteter og dyr... blannt annet en ganske stor hårete tarantell som ble plassert ved siden av komfyren på kjøkkenet (selfølgelig da i ett terrarium). Den sitter no for det meste i ro å vi må pirke litt borti den innimellom for å kontrolere at den lever.. Men så til saken da, min mor har sånn ufrivelig godtatt (egentlig ikkje godtatt) at den står her men kjefter mye på og sier at hun må være den eneste moren i verden som har en tarantell på kjøkkenet... selv mener eg at det må jo finner flere som har dette Noen her inne kansje som har det eller vet om noen sånn at hun ikkje føler seg så alene om dette ? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Snakker vi meningsløst tråd ? Traktor ? Anyone ? Lenke til kommentar
VwDaniel Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Alt trenger vell ikkje noe mål å mening.. ingen som holder en pistol opp til hodet ditt og tvinger deg til å lese.. Iallefall, det e en chilensk tarantell og bitene fra den e omtrent som ett heavy vepsestikk.. e kun farlig visst man e alergisk. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Moren min hadde aldri i verden godtatt en slik på kjøkkenet, antakeligvis ikke ellers i huset heller. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hvorfor kan ikke han ha det på rommet sitt? Er han redd?.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Mange har frykt for edderkopper. Taranetel (tarantula) er farlig. Det er ikke den edderkoppn jeg ville likt å ha på soverommet (løs vel å merke) . Jeg har hatt andre mindre farlige (potensielt ikke dødlige) hengende over sengen. jeg forstår din mor. Tarantlleane ha rikke et dodt år på seg. Det finne simidletid værre (om det er noen trøst). Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Sikkert ikke helt vanlig å ha den på kjøkkenet, men å ha en tarentell i huset er nok ikke så veldig uvanlig. Er nok en typisk gutteting, vil jeg tro. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Taranteller er søte. Alle andre edderkopper er litt creepy, jeg hater dem. Skal nok kjøpe meg en tarantula jeg også --- WE WANT PICTURES! Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Ha litt respekt for mora deres og stapp den opp i en hylle på soverommet som vanlige folk? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Snakker vi meningsløst tråd ? Traktor ? Anyone ? 6176123[/snapback] Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Mange har frykt for edderkopper. Taranetel (tarantula) er farlig. Det er ikke den edderkoppn jeg ville likt å ha på soverommet (løs vel å merke) . Jeg har hatt andre mindre farlige (potensielt ikke dødlige) hengende over sengen. jeg forstår din mor. Tarantlleane ha rikke et dodt år på seg. Det finne simidletid værre (om det er noen trøst). 6176372[/snapback] simidletid? Taranetel? Tarantlleane? Jeg velger å tolke det slik: "Taranteller er farlige." Det er feil. Tarantellens bitt er som et vepsestikk, så lenge du ikke er allergisk mot ting som, ja nettopp, vepsestikk. Videre behagelig er det ikke uansett. Skal ikke si sikkert om det gjelder for barn også, men for voksne uten allergi så skal et bitt fra tarantell være fullstendig ufarlig. Men kjør til legen for sikkerhets skyld uansett. Kan aldri vite. edit: Hvorfor i alle dager ha den på kjøkkenet? For å pine moren? Fordi han tilbringer med tid der enn på rommet sitt? Skjønte ikke helt den plasseringen der. Endret 25. mai 2006 av Steffenm Lenke til kommentar
VwDaniel Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Den er som nevnt av meg å andre tidligere ganske ufarlig ja.. den rømte en gang ut av terrariet sitt og vi hadde den løs i ca 2 måneder (er en 56kvm leilighet.. så va litt creepy akkuratt da Grunnen til at den står på kjøkkenet e rett å slett for at det ikkje e plass noen andre steder.. på rommet e det en SVÆR fugleedderkopp og noen skorpioner fra før.. fugleedderkoppen e nok ganske farlig tror eg.. som sakt amokk med konfepenger... Lenke til kommentar
VwDaniel Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Ser litt psyc ut her pga den holder på å skifte ham.. (skallet for de som lurer) Eg forstår min mor selv at det e litt teit med en edderkopp på kjøkkenet men hun e ikkje redd den eller noe sånnt.. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg hadde ikke godtatt en tarantell i huset i det hele tatt jeg. Samme faen hva mamma mener. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Fugleedderkopp? Det er de som har DIIIIIGER "klomp" bak, ikkesant? Æsj, drep de dyrene(untatt den søte tarantellen). Lenke til kommentar
VwDaniel Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 fugleedderkoppen e en tarantell det også.. finns ganske mange forskjellige arter.. ser ganske ut som en vanlig trarantell sånn som du sikkert tenker at de ser ut bare mye større.. større enn håndflaten min og eg har endel over gjennomsnittet store hender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå