Gå til innhold

må eg ta trafikalt grunnkurs?

Anbefalte innlegg

Spørsmålet lyder slik. :p

Eg holder på med billappen og eg har tatt mørkekjøring osv,mangler bare oppkjøring.

Problemet er at eg går gjennom gammle regler.

Viss eg har forstått riktigt så må eg gå trafikalt grunnkurs viss eg ikkje står på oppkjøring før juni?

Eller har eg lengre tid på meg?

Er jo sløsing av penger viss eg må gå 1 slikt kurs!

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
:) ok har du mopedlappen? vis du har det så slipper du :) vis du ikke har mopedlappen så må du etter den datoen ta kurset :)
Lenke til kommentar

nei har ikkje mopedlappen... :blush:

Men lurer på hvorfor di har gjort det på ein så idiotisk måte!!?

Burde jo bare vore di som ikkje har tatt mørkekjøring glattkjøring osv som måtte gått kurs.

Nesten litt forbannet,pga eg er ferdig med alt så vil di tvinge meg til å gå 1 kurs så ikkje vill lære meg ein drit.... :hrm:

Eg gikk teorikurs nå eg va 16 pga eg skulle ta traktorlappen,har det någe å si?

Eg har ikkje någe dokumentasjon på det men...

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Første gang kunne eg ikkje kjøre,,men måtte pga kø..

"gang var mitt i morgenrushet trøtt og j*vlig,så bomma eg litt på det første krysset eg kom t 5min etter timen begynte strøyk pga det....

Men trudde eg skulle stå pga eg kjørte fint etterpå...

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

hmm kanskje du slipper siden du har traktorlappen...ville ha spurt kjørelæreren din :)

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Hvis du har strøket på oppkjøring to ganger er det kanskje en ide å ta et trafikalt grunnkurs?  :innocent:

6184620[/snapback]

det er ikke unormalt og stryke 2 ganger.... ser ikke helt poenget med posten din?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
det er ikke unormalt og stryke 2 ganger.... ser ikke helt poenget med posten din?

6184672[/snapback]

Vet ikke jeg. Lenge siden jeg tok lappen, men mine oppkjøringer var ment å være en test på om man var skikket til å slippes ut i trafikken "for å fortsette kjøretreningen på egen hånd". Dersom man stryker, vurderer sensor kjøringen slik at den som kjører ikke har ferdigheter/trafikkforståelse nok til å kunne slippes ut i trafikken på egen hånd.

Jeg ønsker ikke å rakke ned på noen, og jeg er kanskje naiv, men betyr ikke to ikke-beståtte oppkjøringer at man bør lære seg litt mer før man prøver igjen?

Lenke til kommentar

Ble ferdig med traffikalt grunnkurs idag halv ni. Stort sett bare moralske spørsmål og tankegang de går igjennom. I tilleg var det 1 av 12 timer med regler om veioppmerkning og vikeplikt. Kunne klart meg uten de første timene, men dagens førstehjelpkurs var litt nyttig. Moralske spørsnål i 8 timer kunne jeg klart meg uten.

Lenke til kommentar
Trafikalt grunnkurs må du ta dersom du skal kjøre med skolebil, med nye regler. De gamle reglene gjaldt ein oppkjøring i 2006, ikkje to.

6274921[/snapback]

Må ta traffikalt grunnkurs selv om man ikke kjører skolebil, så lenge man vil kjøre før man er atten.

Lenke til kommentar

Mora til ei venninne av meg "mista" lappen etter å ikke ha hatt den i over 20 år. Hun hadde tatt den og alt slikt, men ikke hatt det fysiske førerkortet, fordi hun hadde mistet det.

Hun hadde blitt stoppet fra tid til annen, men alltid klart å snakke seg unna det, helt til hun ble stoppet to ganger av samme mannen, som husket igjen en voksen dame som kjørte uten førerkort. Da var det ikke bønn.

Så da måtte hun på trafikalt grunnkurs, og all den obligatoriske kjøringen, selv om hun har kjørt bil lengre enn de fleste av oss har levd :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...