Fløffi Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei. Jeg er overhodet ingen reser i javascript. derfor dro jeg ut på jakt etter en ferdiglaget counter jeg fant en på denne siden: http://andrewu.co.uk/clj/countdown/#howto_multiplecounters (poster scriptet her inne, så dere slipper laste det ned osv) Mitt spørsmål er: hva kan jeg endre slik at kun dager og event timer skrives ut, og ikke sekundene? script: // Andrew Urquhart : CountDown Timer : http://andrewu.co.uk/clj/countdown/ function CD_T(id,e) { var n=new Date(); CD_D(+n,id,e); setTimeout("CD_T('"+id+"',"+e+")",1100-n.getMilliseconds()) }; function CD_D(n,id,e) { var ms=e-n;if(ms<=0) ms*=-1; var d=Math.floor(ms/864E5);ms-=d*864E5; var h=Math.floor(ms/36E5);ms-=h*36E5; var m=Math.floor(ms/6E4);ms-=m*6E4; var s=Math.floor(ms/1E3); CD_OBJS[id].innerHTML=d+" day"+(d==1?" ":"s ")+CD_ZP(h)+"h "+CD_ZP(m)+"m "+CD_ZP(s)+"s" }; function CD_ZP(i) { return(i<10?"0"+i:i) }; function CD_Init() { var pref="countdown"; var objH=1;if(document.getElementById||document.all) { for(var i=1;objH;++i) { var id=pref+i;objH=document.getElementById?document.getElementById(id):document.all[id]; if(objH&&(typeof objH.innerHTML)!='undefined') { var s=objH.innerHTML; var dt=CD_Parse(s); if(!isNaN(dt)){ CD_OBJS[id]=objH; CD_T(id,dt.valueOf()); if(objH.style) {objH.style.visibility="visible"} } else { objH.innerHTML=s+"<a href=\"http://andrewu.co.uk/clj/countdown/\" title=\"Countdown Error:Invalid date format used,check documentation (see link)\">*</a>" } } } } }; function CD_Parse(strDate) { var objReDte=/(\d{4})\-(\d{1,2})\-(\d{1,2})\s+(\d{1,2}):(\d{1,2}):(\d{0,2})\s+GMT([+\-])(\d{1,2}):?(\d{1,2})?/; if(strDate.match(objReDte)) { var d=new Date(0); d.setUTCFullYear(+RegExp.$1,+RegExp.$2-1,+RegExp.$3); d.setUTCHours(+RegExp.$4,+RegExp.$5,+RegExp.$6); var tzs=(RegExp.$7=="-"?-1:1); var tzh=+RegExp.$8; var tzm=+RegExp.$9; if(tzh) {d.setUTCHours(d.getUTCHours()-tzh*tzs)} if(tzm){d.setUTCMinutes(d.getUTCMinutes()-tzm*tzs)}; return d } else {return NaN} }; var CD_OBJS=new Object(); if(window.attachEvent) { window.attachEvent('onload',CD_Init) } else if(window.addEventListener) { window.addEventListener("load",CD_Init,false) } else { window.onload=CD_Init } fetcher med denne: In <span id="countdown7">2006-6-12 00:00:00 GMT+00:00</span> Lenke til kommentar
gnab Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Du trenger bare å endre denne linjen: CD_OBJS[id].innerHTML=d+" day"+(d==1?" ":"s ")+CD_ZP(h)+"h "+CD_ZP(m)+"m "+CD_ZP(s)+"s" Den bygger strengen som vises ved å kjede sammen dager, timer, minutter og sekunder. Det du må gjøre er å fjerne de delene du ikke ønsker. For å bare få dager og timer blir linjen som følger: CD_OBJS[id].innerHTML=d+" day"+(d==1?" ":"s ")+CD_ZP(h)+"h " For å bare vise dager blir linjen slik: CD_OBJS[id].innerHTML=d+" day"+(d==1?" ":"s ") Endret 28. mai 2006 av gnab Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 takk (litt sent ute med det ) Finnes det noen måte å gjøre dagene om til uker? dele en variabel på 4? Vil ha antall uker fra flere valgte datoer nemlig.. 1 uke fra påske, 8 uker fra jul.. osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå