kjetil_b Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Som tittelen sier, så falt q tasten nettopp av tastaturet på min Asus M6N. På et vis så presset jeg litt på siden av den, og den datt rett og slett av. Ser ikke ut til at det er noen måte å feste den på, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Må jeg sende inn pc'en? Kan jeg feste den selv? Heldigvis var det ikke knappen jeg bruker oftest, så det går greit for øyeblikket Lenke til kommentar
radivx Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 De fleste tastatur har en slags "Click-in" sak som gjør at tastene festes til tastaturet. Dette gjør at du lett kan fjerne taster med et skrujern eller tilsvarende. Om det ikke virker å trykke tasten på plass (plasser den i midten og press loddrett ned), kan du sende et bilde av tastaturet og tasten (fra undersiden) slik at vi kan se nærmere. Om dette ikke virker kan du sende inn PC (lite ønskelig fordi det tar laaang tid). Og om det er utenfor garantiperioden så kan det koste litt. (Men den PCen er vel under 3 år gammel ) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 De fleste tastatur har en slags "Click-in" sak som gjør at tastene festes til tastaturet. Dette gjør at du lett kan fjerne taster med et skrujern eller tilsvarende. Om det ikke virker å trykke tasten på plass (plasser den i midten og press loddrett ned), kan du sende et bilde av tastaturet og tasten (fra undersiden) slik at vi kan se nærmere. Om dette ikke virker kan du sende inn PC (lite ønskelig fordi det tar laaang tid). Og om det er utenfor garantiperioden så kan det koste litt. (Men den PCen er vel under 3 år gammel ) 6176000[/snapback] Garantien er likegyldig, reklamasjonstiden er vel den som regnes(2 år). Garantien er noe produsenten eller selger kan gi som går utover reklamasjonstiden. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hadde samme sak på min dell I9300, og det fikk jeg fikset med å "skli" tasten nedover inn i sporen under selve trykkplaten for så å press den ned til slutt. Vet jo selvsagt ikke om det er samme løsning for deg, men vil sterkt tippe at det er noe i den duren Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 De fleste tastatur har en slags "Click-in" sak som gjør at tastene festes til tastaturet. Dette gjør at du lett kan fjerne taster med et skrujern eller tilsvarende. Om det ikke virker å trykke tasten på plass (plasser den i midten og press loddrett ned), kan du sende et bilde av tastaturet og tasten (fra undersiden) slik at vi kan se nærmere. Om dette ikke virker kan du sende inn PC (lite ønskelig fordi det tar laaang tid). Og om det er utenfor garantiperioden så kan det koste litt. (Men den PCen er vel under 3 år gammel ) 6176000[/snapback] Garantien er likegyldig, reklamasjonstiden er vel den som regnes(2 år). Garantien er noe produsenten eller selger kan gi som går utover reklamasjonstiden. 6176028[/snapback] Det er nok 5 års reklamasjon i dette tilfellet. Når det gjelder tastaturet tror jeg du bare skal lirke litt forsiktig så klarer du sikkert å trykke den på plass. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Vet at du har reklamasjonstid Derfor jeg skrev 3 år. De fleste produsenter gir bare 1 år Garanti (dell gir 3 om du betaler masse penger). Og en PC er da ment å vare mer enn 5 år så dermed har du nok 5 års reklamasjonstid på den. Virker som om det er litt forskjellige måter å fikse taster på her. Det betyr vel at du bør se på sporet på "knotten" som stikker opp av maskinen og selve tastet som datt av og se hvordan den passer sammen. edit: la til litt ekstra Endret 25. mai 2006 av vidiware Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Får ikke til å feste den selv nei. Det er ikke et spor eller noe sånt å feste den i, så ser dårlig ut. Kan kanskje ta bildet av det slik at dere får se. PC'en er ikke et år gammel heller, så skal ikke være noe problem, men passer ganske dårlig sende den inn nå. Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Her er et bilde av tasten Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 det der ser kjent ut, jeg lurer på om ikke de to klipsene på venstre siden at tasten, skal ned på noen pinner nederst på knappe plassen. har du mulighet til å ta et nytt bilde med mindre blenderåpning, evt to nye bilder slik at både knappen og der den skal stå er skarpt? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Litt lim mellom knappen og der den skal festes gjør underverker, men den må jo komme på plass nede i sporet sitt først da hvis ikke så blir den jo ulik de andre tastene i høyde og slikt Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Her kommer bedre bilder av tasten og sporet den skal inn i. Lim? Blir fryktelig nervøs når jeg skal bruke lim, og da spesielt på en pc. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Er vel ikke en acer det der? Ligger to "armer" på tastaturet som funker som en saksemekanisme i mangel på bedre ord. Løft disse opp noen mm og klips de inn i de små hakkene på undersiden av tasten (hos meg løsna de i andre enden) så er det bare å trykke knappen ned og voila! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 ahh. dette husker jeg, det er som det jeg var borte i før, det var ikke så lett da... du må klare å lirke pinnene på selve knappen, under festemekanismen oppe på knappe plassen, og så trykker du bare klipsene fast nede, (trykke litt ekstra hardt på knappen). men etter det jeg husker, så var det vanskelig med de pinnene som stikker ut av selve knappen, å lirke de tilbake til plassen sin... Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 har samme opplegg her. Skal se om jeg får det til... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Er det ikke bare å trykke den hardt nedpå?? Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Er det ikke bare å trykke den hardt nedpå?? 6177333[/snapback] Hadde det bare vært så enkelt.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Er det ikke bare å trykke den hardt nedpå?? 6177333[/snapback] Hadde det bare vært så enkelt.. 6177353[/snapback] Det er det jeg pleier å gjøre. På laptoper med akkurat samme mekanisme.. Man kan også gjøre det på din kronglete måten. Men har du prøvd å bare sette den på plass og trykke ned til den klikker på plass da? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 har du prøvd det, så må du sjekke at du ikke hra bøyd de pinnene på knappen. Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Har ikke prøvd det nei. Skjønner rett og slett ikke hvordan den skal festes. Huff. Typisk at noe slikt skal skje. Flere forslag? Bortsett fra å presse så hardt jeg kan og leke med lim. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Slik jeg ser det, ut ifra bildene, skal det bare være å dytte knappen rett ned. Pass på at den treffer i sporene på de plastgreiene som allerede er på tastaturet. Det ser også ut til at de plastgreiene sitter som de skal. Tok løs 'w' og da datt samtidig disse to plastgreiene også av. Var et herk å få det på = mye dirking med skrujern. Fikk knappen tilslutt på, men det var mye dirking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå