B4stian Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Ja, har hatt denne siden i går kveld, og nå må jeg lade batteriet etter 20 timer... er dette normalt? (var vel en grunn til at det fulgte med to batterier?) EDIT: På nettsiden står det opptil 8 dager...? Endret 25. mai 2006 av datating Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Ja, har hatt denne siden i går kveld, og nå må jeg lade batteriet etter 20 timer... er dette normalt? (var vel en grunn til at det fulgte med to batterier?) EDIT: På nettsiden står det opptil 8 dager...? 6175607[/snapback] helt normalt problem, og det har vært i avisen også. Til og med verkstedene kan ikke løse problemet. Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Batterier av typen Lithonium (helt på avveie skrevet sikkert ) holder bedre og bedre med tiden. Etter noen uker kan batterikapasiteten være mye bedre. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Batterier av typen Lithonium (helt på avveie skrevet sikkert ) holder bedre og bedre med tiden. Etter noen uker kan batterikapasiteten være mye bedre. 6178601[/snapback] nope, det gjør de ikke. 8800 er notorisk for elendig! batteriakapasitet, det samme med N90 feks. Lenke til kommentar
3000 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Batterier av typen Lithonium (helt på avveie skrevet sikkert ) holder bedre og bedre med tiden. Etter noen uker kan batterikapasiteten være mye bedre. 6178601[/snapback] nope, det gjør de ikke. 8800 er notorisk for elendig! batteriakapasitet, det samme med N90 feks. 6178691[/snapback] den uttalelsen vil eg ha meg frabedt! kan du gi noen eksempler på noen så avanserte mobiler som varer lengre en 2 dager ved vanlig til tungt bruk?? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Batterier av typen Lithonium (helt på avveie skrevet sikkert ) holder bedre og bedre med tiden. Etter noen uker kan batterikapasiteten være mye bedre. 6178601[/snapback] nope, det gjør de ikke. 8800 er notorisk for elendig! batteriakapasitet, det samme med N90 feks. 6178691[/snapback] den uttalelsen vil eg ha meg frabedt! kan du gi noen eksempler på noen så avanserte mobiler som varer lengre en 2 dager ved vanlig til tungt bruk?? 6178853[/snapback] definer meg avansert? N70 er et eksempel, p910,p900,6310i, etc. dette er ved normalt bruk. Bruker du den veldig! mye, så skal det ikke mye til for å tømme et batteri, men det vet selv en unge. Bruker du en ting kraftig så varer den kortere Ha deg frabedt? når tråkket jeg deg på føttene? som en digresjon; har min andre! n90 nå, og batteriet er elendig i forhold til reklamen, så ja, jeg har testet den og...i tilfelle du reagerte på det. Endret 25. mai 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Var det jeg fryktet... Går da greit da jeg sjelden har mulighet for å bytte batteri eller lade den opp en gang om dagen, men litt kjedelig da. Når den varer under 20% av det den skal... er vel ikke helt lovlig å reklamere med dette. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Var det jeg fryktet...Går da greit da jeg sjelden har mulighet for å bytte batteri eller lade den opp en gang om dagen, men litt kjedelig da. Når den varer under 20% av det den skal... er vel ikke helt lovlig å reklamere med dette. 6179123[/snapback] tilsvarende med n90, bare litt bedre, den varte ca 40% av lovet tid. Nei, det er ikke lov. Problemet er at forbrukerombudet og forbrukerrådet er heller uvillige til å ta tak i det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Var det jeg fryktet...Går da greit da jeg sjelden har mulighet for å bytte batteri eller lade den opp en gang om dagen, men litt kjedelig da. Når den varer under 20% av det den skal... er vel ikke helt lovlig å reklamere med dette. 6179123[/snapback] tilsvarende med n90, bare litt bedre, den varte ca 40% av lovet tid. Nei, det er ikke lov. Problemet er at forbrukerombudet og forbrukerrådet er heller uvillige til å ta tak i det. 6179195[/snapback] Det kan jo bare være to ting som er galt her... Enten så er batteriene for "små" eller så er det en software-feil som sluker batteri. Utrolig nok har de greid og målt den til 8 dager. (1/8=0,125=12,5%) 12,5% av lovet batteritid... skulle hatt med 6 batterier til. EDIT: Sendte mail til Nokia... poster her hvis/når jeg får svar. Endret 25. mai 2006 av datating Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 vel, jf, min sak så fikk jeg mail fra et av Nokia sine hovedverksteder at batteriene i dag var klart! underdimensjonert i forhold til produktet. Lenke til kommentar
3000 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Batterier av typen Lithonium (helt på avveie skrevet sikkert ) holder bedre og bedre med tiden. Etter noen uker kan batterikapasiteten være mye bedre. 6178601[/snapback] nope, det gjør de ikke. 8800 er notorisk for elendig! batteriakapasitet, det samme med N90 feks. 6178691[/snapback] den uttalelsen vil eg ha meg frabedt! kan du gi noen eksempler på noen så avanserte mobiler som varer lengre en 2 dager ved vanlig til tungt bruk?? 6178853[/snapback] definer meg avansert? N70 er et eksempel, p910,p900,6310i, etc. dette er ved normalt bruk. Bruker du den veldig! mye, så skal det ikke mye til for å tømme et batteri, men det vet selv en unge. Bruker du en ting kraftig så varer den kortere Ha deg frabedt? når tråkket jeg deg på føttene? som en digresjon; har min andre! n90 nå, og batteriet er elendig i forhold til reklamen, så ja, jeg har testet den og...i tilfelle du reagerte på det. 6179034[/snapback] trenger ikke å leke dum. vist du vet hvilken mobil n90 er og hva den har av funksjoner så vet du hva eg mener. glem det.. dette blir for dumt Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 *snipp* 6179823[/snapback] du har rett, det er for dumt. N90 har svakt batteri, og den første jeg hadde var verre. Vi fikk faktisk målt santby under ca like omstendigheter som Nokia, og fikk 37% av lovet tid. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 vel, jf, min sak så fikk jeg mail fra et av Nokia sine hovedverksteder at batteriene i dag var klart! underdimensjonert i forhold til produktet. 6179752[/snapback] Og hvilket batteri har de da testet på produktet med? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 vel, jf, min sak så fikk jeg mail fra et av Nokia sine hovedverksteder at batteriene i dag var klart! underdimensjonert i forhold til produktet. 6179752[/snapback] Og hvilket batteri har de da testet på produktet med? 6181501[/snapback] det var erfaringen deres. sitat fra mailen Personlig synes jeg batteriet er helt klart underdimensjonert (mye), i forhold til hvordan de fleste bruker tlf.. Sammeligner man batteriene (kapasiteten) levert sammen med dagens modeller, mot batteriene som ble levert sammen med tlf'er tidligere, før fargeskjermer + alle andre tekniske og kraftkrevende funksjoner som er implementert/lagt inn i tlf.'ene ... så er det det helt klart en mismatch her. Batteriene har gjerne 50-70% kapasitet sammenlignet med tidligere, strømforbruket har økt betraktelig (ved bruk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå