Gå til innhold

6600Gt 128MB over 100 Grader på full Load

Anbefalte innlegg

satt nettopp og spilte Need for speed underground 2 for å teste den nye LCD skjermen min kjørte på med spirrevetter og boost for å sjekke om skjemen hakket og dette gjorde jeg med grafikken på fult i 1280x1024 sjekket så temperaturen på kortet og det var over 100 grader. Jeg lurer på hva som er maks temperatur på kortet mitt?

tempen ligger vanligvis på 54 grader idle

Endret av Barkster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
100 grader hørtes vel litt i overkant ut.. Har du klokket det?

6175588[/snapback]

Nei jeg har ikke klokket det.

Kan det være at kortet mitt ikke liker oppløsning på 1280x1024?

Endret av Barkster
Lenke til kommentar
Det burde ikke bli varmt av den grunn, det ville antageligvis bare lagget. Har du gjort noe fysisk med kortet? Byttet kjøler eller no sånt?

6175625[/snapback]

har ikke gjort noen annet enn å koble til den nye skjermen.

Kjører forresten dualscreen 1 LCD19'' og 1 CRT17''

Endret av Barkster
Lenke til kommentar

Min 6600GT ligger også på 54 idle. Har byttet til Arctic Cooling kjøler. Men har noen Mist vifter på veldig lavt turtall så det er ikke veldig stor luftflyt i kabinettett. Før hadde jeg noen thermaltake vifter som gikk på fullt og med orginalkjøler lå GPUen på 56 idle.

Den nye kjøleren har jeg montert helt etter forskriftene.

Kanskje det er bare at 6600gt har stor varmeutvikling? Men 100 load høres litt i overkant ut.

Edit: leif

Endret av SSS
Lenke til kommentar
du må først og fremst kjenne på kjøleren om den faktisk er 100+ er den det så må du plukke den av, vaske og legge på ny pasta. hvis vifta går kan det kun være 2 ting, feilmåling eller dårlig kontakt med kjøleren

6175741[/snapback]

Får vel prøve det etterhver da

Leser forresten temperaturen fra kortet i skjerminnstillingene

Endret av Barkster
Lenke til kommentar

NEI. Du er sikker på at vifta på skjermkortkjøleren snurrer?

Hvis du vil ha en helt nøyaktig temperaturavlesning funker ATITool bra.

EDIT: Leste ta av, ikke ta på. :!:

Du kan ta på kjøleren, men ikke be oss om å blåse hvis du brenner deg. :tease:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
NEI. Du er sikker på at vifta på skjermkortkjøleren snurrer?

Hvis du vil ha en helt nøyaktig temperaturavlesning funker ATITool bra.

EDIT: Leste ta av, ikke ta på. :!:

Du kan ta på kjøleren, men ikke be oss om å blåse hvis du brenner deg. :tease:

6176465[/snapback]

Jeg er sikker på at vifta går rundt hadde den ikke gjort det så vil jeg tro at artifacts hadde vist seg for lengst.

Kan ogå legge til at før jeg fikk den nye skjermen så kunne jeg ikke skru grafikken på fult i 1024x768 for da hakket det bare. Den gamle skjemen er en 17''CRT. Kunne ikke skru opp få fult uannsett. Litt rart ettersom jeg har en ny 19'' LCD og kan skru opp grafikken på fult i en oppløsning på 1280x1024 og det uten at det hakker i det hele tatt.

Så du mener at jeg kan ta på kjøleren med Maskina igang altså?

Funker ATITool på et Geforce kort da?

Endret av Barkster
Lenke til kommentar

Kortet tåler vel ca 126 grader på core før den konker. Men kortet vil ofte kunne bli ustabilt når det er så varmt. Spesiellt om det klokkes. Testa aldri orginalkjøleren på 6600gt, men klokka fra 500 til 620mhz på core med vannkjøling var load på ca 40 grader. Ikke det at vannkjøling kan sammenlignes med orginalkjøleren, men det er betydelig lavere enn på de andre skjermkorta jeg har hatt etterpå med samme vannblokk, så det tyder på at det utvikler relativt lite varme. 100 er mye, mener å huske rundt 80 grader er vanlig på det kortet.

Lenke til kommentar

grunnen til at du ikke ser hakkinga så godt med den nye LCD skjermen er pga. ghosting tenker jeg, jeg har opplevd det samme på laptopen min, der ser jeg ikke så veldig mye lagg i trackmania ved ca 20 fps. på den stasjonære dataen min, hvor jeg har en CRT, så ser jeg fortsatt tydelig lagg ved 30 fps.

disse software temperaturmålerne, er såvidt jeg vet så godt som aldri nøyaktige, og de kan ha en feilmargin på +- iallefall 10grader celcius hvis jeg husker riktig.

til slutt, 100 grader burde går bra, iallefall på mitt 6800Ultra, så er grensa i driveren satt til 115 grader, og på det andre skermkortet mitt 6800GT, så mener jeg å huske at grensa var på 120 grader celcius.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...