Gå til innhold

Er du en av de uheldige som har et gainward ti4200?

Mr-Smith

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Bygde nyrlig en maskin med gainward gf4ti4800, samme problemet som beskrevet i tråden fikk også problemer i windows. Trodde det var en sofware feil og instalerte xp 3 ganger. Så testet jeg et annet gf4 da funket alt, har returnert kortet til komplett får håpe de er raske, har tidligere bestilt fra multicom og fikk trøbbel med hk, det tok 4 dager fra jeg sendte mitt til det lå et nytt i postkassa mi, får håpe komplett er like rask.

Lenke til kommentar

Jeg har 3 Gainward kort av type GF4 MX og 2 Ti4200 kort (ett nytt og ett eldre)

Det er riktig at det er feil på kondensatorene som sitter på noen av kortene type 1000uF 16volt de som har feil er av type blå kondensatorer nyere kort har mer lilla aktige kondensatorer. Samtidig har de hatt på for lite kjølepasta på de eldre Ti kortene.

Det enkleste og sikreste (om du kan lodde) du kan gjøre er å stikke på Elfa og kjøpe noen kvalitets kondiser og bytte de selv. Samtidig så anbefaler jeg å ha på ny kjølepasta på GPU'en (husk å fjern gammel pasta helt. Bruk aceton eller lighter bensin). Kjøpe en god kjølepasta som ikke er silikon basert som f.eks Goop fra www.3dfxcool.no

Er du riktig uheldig kan kortet ditt bli helt dødt mest sansynlig fordi orginal kondisene har tatt kvelden. Med nye kondensatorer og kjølepasta ble kortet ett helt annet. Tåler mye mer overklokking og jeg har ikke lengre grafikk bugs i spill osv.

Har mistet URL'en men det er en kar som testet 64 Gainward kort og folk rapporterer samme feil på MX kortene også som godt stemmer med at mitt MX kort døde for en ukes tid siden. På de nye Ti4200 kortet som har gode kondensatorer og en skikkelig thermal pad på GPU'en er det en Gainward logo i farger på selve kjøleren. Synes kjøleren så litt mer cheapo ut enn de gamle men den ser ut til å være stabil.

Skal prøve å huske å oppdatere dere når jeg får liv i MX kortet også. Vil ikke at andre surrehuer skal lodde på kortet mitt er visst folk som ofte får kort i retur som er modda av importøren (Dette var i England).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg har et ti200 av typen gainward. kjøpte kortet i januar men har pga jeg ikke spiller (og det er da det låser seg) og har ikke før nå merket at det var feil. jeg har tatt noen bilder med digitalkammeraet mitt av det som kommer opp etter pc en stopper.

http://www.home.no/tapersia/1.jpg

http://www.home.no/tapersia/2.jpg

http://www.home.no/tapersia/1.jpg

bildene er ca 100 kb hver.

er det slik det så ut til dere også.

lurer på om jeg skal søke retur til komplett i morgen. tror dere jeg får det retunert etter så lang tid?

Lenke til kommentar

Har sent inn kortet og nå ligger det der å venter på å bli undersøkt.

er spent om det blir ferdig beandle på mandagen. skal på lan neste helg.

litt surt å sitte å spille på en tnt2 :lol:

vet ike helt om jeg håper mest at jeg får et nytt bedre ett eller om jeg får penga tilbake. :shrug:

har litt lyst på et saphire radeon 9700. :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen som har hatt problemer med at kortet rett og slett ikke sender ut noe signal når man booter?

Fikk dette kortet som demovare fra komplett for snart en uke siden, venter på å få mail angående returforespørsel som jeg sendte inn onsdag.

PCen fungerte helt normalt med mitt GF3-kort, men da jeg byttet til dette skjedde det intet på skjermen når jeg bootet. Vifta sveiv rundt på kortet så jeg, men intet kom på skjermen. Den skrudde seg ikke på slik som den skal under boot.

Prøvde et utall ganger, cleara CMOS osv osv, men intet resultat som var positivt. Satte inn mitt gamle kort og alt fungerte. Det vil vel tilsi at det er kortet og ikke systemet. Hovedkortet er et Abit NF7-S V2.0 så det skal jo ikke stå på det. Ikke PSU heller, 431W Enermax.

Ser ingen andre muligheter enn at kortet er defekt og dead on arrival. Samtidig manglet det video-in/ut kabel i pakningen, som jeg fikk ettersendt. Blir likevel litt i tvil om hvor bra stand dette kortet egentlig er i. Greit at det er demovare, kan være erstatning fra leverandør osv eller ha skrumerker, men dette er et skjermkort som dyttes inn og klikkes ut av AGP-sloten. Det er noen rare merker i kjøleribbene som går over minnet på kortet, ser ut som om noen har lagt kortet på en grusstein og trykka ned. Et par små bulker sånn, liksom. Manglet kabler, bundle virka litt ufullstending, lurer på om det mangler en manual, var bare quickstart manual i som ikke gikk på selve modellen. .

Kortet er et 128 MB 650 XP Golden Sample. At ikke jeg gikk for det forbanna Radeon 9500-kortet altså. Herregud.

Lenke til kommentar

Ekstra kult at jeg ikke oppdaga denne tråden før nå! :-?

Jeg hadde et Gainward ti4200 som fikk rare farger og slikt etter noen timers bruk. Det forsvant ikke heller, så det sendte jeg inn og fikk nytt.

Det nye ble også svært varmt, så jeg satte på en bit av en gammel cpu-kjøler. Denne festa jeg med noen små dråper superlim, og nå får jeg den ikke av igjen! :grumpy: Men den kjøler nå greit nok iallefall, har ikke hatt trøbbel med dette kortet i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...