Gå til innhold

Er du en av de uheldige som har et gainward ti4200?


Mr-Smith

Anbefalte innlegg

Akkurat det samme med meg, også dette PCUtstyr. Da jeg leste at de  

skulle ha testgebyr så sendte jeg det ikke inn. Fikk returnummer og alt, men tar rett og slett ikke sjansen. Kortet klikker bare av og til, såpass sjelden at det absolutt ikke er verdt det. Kan aldri tro jeg er "heldig" nok til at de tilfeldigvis finner feilen når de tester det. Syns det er dårlig gjort da dette kortet har hatt så mye problemer. Noen som vet hva vi bør gjøre?

 

Prøv å send mail til de og forklar problemet, så kan du legge med linken fra the inquire der gainward innrømmer feilen.

Vist de er litt mer oppdatert og frempå en det komplett er så vet de allerede at der en veldig høy feilprosent på gainward ti4200 (samtlige kort er dødt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...hm, til en opplysning til alle de som er godtroende nok til å tro på alt dette som står her: Mitt Gainward GF4 Ti4200 kort har ALDRI streiket, kun hvis jeg har overklokket det for mye! Og jeg har hatt kortet helt siden det kom ut i norge! Har heller ikke hørt at Gainward har hatt spesielle problemer med dette kortet. Hvis én har problemer med et kort og roper høyt om det, betyr det ikke at alle har det! Folk er *såååå* "hjernedøde" nå til dags......må være flokkmentalitet!

Lenke til kommentar
...hm, til en opplysning til alle de som er godtroende nok til å tro på alt dette som står her: Mitt Gainward GF4 Ti4200 kort har ALDRI streiket, kun hvis jeg har overklokket det for mye! Og jeg har hatt kortet helt siden det kom ut i norge! Har heller ikke hørt at Gainward har hatt spesielle problemer med dette kortet. Hvis én har problemer med et kort og roper høyt om det, betyr det ikke at alle har det! Folk er *såååå* "hjernedøde" nå til dags......må være flokkmentalitet!

 

Dust :roll:

 

Har ALDRI overklokket kortet mitt noe som helst, allikevel har jeg opplevd problemer. Når jeg da ser at jeg ikke er alene om dette, og at Gainward har innrømmet feil med akkurat dette kortet, så klart jeg reagerer. Vi har tross alt betalt en del vestlige kameler for dette produktet og da bør det absolutt holde stand.

 

Heldigen deg hvis du ikke har probelemer, men det hjelper meg sånn ca...hmm...INGENTING! Så hold de treite kommentarene dine for deg selv og la oss drive med flokkmentaliteten så mye vi orker :evil:

Lenke til kommentar
...hm, til en opplysning til alle de som er godtroende nok til å tro på alt dette som står her: Mitt Gainward GF4 Ti4200 kort har ALDRI streiket, kun hvis jeg har overklokket det for mye! Og jeg har hatt kortet helt siden det kom ut i norge! Har heller ikke hørt at Gainward har hatt spesielle problemer med dette kortet. Hvis én har problemer med et kort og roper høyt om det, betyr det ikke at alle har det! Folk er *såååå* "hjernedøde" nå til dags......må være flokkmentalitet!

 

Har du aldri vurdert muligheten at du kanskje er en av de heldige?

Lenke til kommentar
...hm, til en opplysning til alle de som er godtroende nok til å tro på alt dette som står her: Mitt Gainward GF4 Ti4200 kort har ALDRI streiket, kun hvis jeg har overklokket det for mye! Og jeg har hatt kortet helt siden det kom ut i norge! Har heller ikke hørt at Gainward har hatt spesielle problemer med dette kortet. Hvis én har problemer med et kort og roper høyt om det, betyr det ikke at alle har det! Folk er *såååå* "hjernedøde" nå til dags......må være flokkmentalitet!

 

 

STFU

Ikke kom å si at du er så dum at du tror dette er en fjær som har blitt til 5 høns. Gainward har innrømt feilen, og det er snakk om er betydlig antall kort som er blitt returnet som er feilprodusert. Du av alle burde være meget forsiktig med å burke ordet: "hjernedød". :lol:

Lenke til kommentar

Det jeg tror dem mener med det er at du ska henvende deg til en tenkniker på komplett.no Skrive en liten notis at du ikke vil ha samme kortet tilbake men fra en annen produsent. jeg har hørt at det er mange som har fått kortet tilbake der det sto at ingenting var feil. i tillegg måtte dem betale xxx ant kr.

Så skriv til SSJ, som er en tekniker på komplett om at du har feil på kortet og vil bytte. Så tror jeg nokk tingene skal løse seg.

Er på tur å sende mitt kort også inn. div grafikk feil og frysninger.

Lenke til kommentar

Formann, xeos og alle andre som mener det er feil at der er ekstrem feilprosent på gainward ti 4200 serien:

 

Vel...personlig har jeg hatt 5 stk av det kortet, fordelt på ca 4 mnd. Fikk mitt første i mai og det siste i september. I tillegg har jeg 4 kompiser med samme kortet, og samme problem.

 

Regner med dere ikke gir dere enda :p

 

fra overclockers.com forumet

 

The Inquirer skriver litt om problemmet

 

gainward svarer på artikkel på The Ininqurer

 

Dette må vel overbevise dere :)

 

Send dette med til komplett også.....de her kan de vel ikke nekte på

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man best fremprovoserer feilen?

 

har en kompis som hadde sammen kortet, han har nå sendt det inn. Tror et godt tips for fremprovosering, er 3d spill!!! Han kompis'n va veldig plaga med at etter en stund med CS.. klikka pc'n helt!

 

Dersom jeg spiller CS og setter Videomode på Direct3D 1024*768 klikker det 99% etter et par mins. Med OpenGL 1024*768 så kan jeg spille lenger, men det klikker alltid til slutt..

 

Mitt kort har vert inne til komplett i forrige uke, men jeg fikk det igjen sammen med en rekning fordi de ikke kunne finne feilen. Vurderer å sende det inn igjen, men komplett er svært lite behjelpelige med dette problemet så jeg kvir meg litt for å sende det inn igjen..

Lenke til kommentar

merk pakken med behandles av SSJ, jeg fikk beskjed om å sende kortet inn og skrive Testes av SSJ tydlig på pakken. komplett.no mener de har funnet en måte å teste kortet på så no skal de klare å finne feilen....Så du kan nok kreve tilbake det du måtte betale denne gangen.

Lenke til kommentar

Dere som har problem med Gainward 4200, har dere prøvd andre Gf4 fra andre produsenter? Kan dere spille uten de samme problema? Og er det noen hovedkort(chipsett) som er meir problematiske enn andre? Har sjøl et Gainward Ti4200 Ultra/650 med de samme problema. Har Kt133A hovedkort(Gigabyte). "Problemet" er at det er ok i vanlig windowsbruk, så er redd det kan komme tilbake fra Komplett like dårlig :( Sendte mail til Gainward, de mente det kunne vere feil på kortet.

Lenke til kommentar

Har og problemer med dette kortet i min pIII 450. Varmeutviklingen er ekstrem. Vurderer å sende det tilbake, men jeg testet det først i en annen maskin som er mye kraftigere. I den andre maskinen fungerte det helt perfekt, og ble ikke varmt i det hele tatt. Den andre maskinen har heller ingen ekstra kjøling eller noe sånt.

 

Kan det være at siden hovedkortet/prosessoren er så treg, jobber kortet ekstra mye for å få fram den ytelsen det skal?

 

Er litt usikker på om jeg skal sende det tilbake eller ikke, ettersom det fungerer i en annen maskin. Jeg bestilte det på pcutstyr.no, for de hadde beste pris på det øyeblikket jeg bestilte.

 

Fikk svar fra dem at jeg kunne sende det tilbake, men hvis de ikke fant noen feil på kortet, ville jeg bli belastet med et "test-gebyr" på 310,-.

 

Er redd for at de ikke kommer til å finne feil på kortet, og at de sender meg samme kortet tilbake, i tillegg til dette "test-gebyret".

Lenke til kommentar
"Problemet" er at det er ok i vanlig windowsbruk, så er redd det kan komme tilbake fra Komplett like dårlig :( Sendte mail til Gainward, de mente det kunne vere feil på kortet.

 

Du bare kontakter komplett.no og får SSJ som er en tekniker til å se på kortet. De har funnet en måte å teste det.

Det er ikke bestandi hoss meg heller at kortet klikker. Men det kan skje selv i bios.

Lenke til kommentar
Kjapt innpå for å informere om at en jeg bygde maskin for med dette skjermkortet, nettopp fikk byttet det i et Creative GF4 ti4200 hos Komplett. Også her var det altså skjermkortet defekt med de typiske symptomer.

 

 

Hmmm....skal ikke denne tråden dø ut snart... :roll:

 

Hadde du disse standardsymptomene..? Hva sa komplett da..? Jeg lurer på hvor sikker denne nye metoden til komplett.no for å teste disse kortene er.. Har sendt det inn en gang før og fikk det igjen.. Tror jeg skal teste det i en annen maskin først..

 

Fans drittgreier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...