Gå til innhold

Er du en av de uheldige som har et gainward ti4200?


Mr-Smith

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er web-butikkene pålagt å betale retur av en vare som returneres pga feil/ mangel på varen (... dersom den er innenfor garanti/ ikke påført av bruker)?

 

En venn av meg sendte inn et hk til psdata pga feil. Det ble da ikke opplyst om at web- butikken skulle betale frakt. Han sendte inn hk'et flere ganger fordi butikken ikke klarte å reparere feilen, frakt kostnadene ble derfor store...

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg nå skal returene et hk derhvor USB2 funksjonen ikke virker (kjører på 10% hastighet...). Og vil derfor nødig måtte legge ut frakt i og med at jeg må levere pakken tilbake i orginal embalasje, hvilket medfører en stor frakt...

Lenke til kommentar

Er det noen som har sendt inn kortet sitter her ?

Hvor lang tid tok det ?

Hva kostet det deg ?

Fikk du nytt kort ?

Fikk du et bedre kort ?

 

Har det noe og si om man har byttet kjølepastaen mellom GPU og Vifte ?

Eller har jeg fremdeles rett til og få byttet det ?

Hva skrev dere i mailen til gainward ?

 

Flott hvis noen har svar på de fleste av spørsmålene min der (litt mange men) :p

Lenke til kommentar
Er det noen som har sendt inn kortet sitter her ?

Hvor lang tid tok det ?

Hva kostet det deg ?

Fikk du nytt kort ?

Fikk du et bedre kort ?

 

Har det noe og si om man har byttet kjølepastaen mellom GPU og Vifte ?

Eller har jeg fremdeles rett til og få byttet det ?

Hva skrev dere i mailen til gainward ?

 

Flott hvis noen har svar på de fleste av spørsmålene min der (litt mange men)  :p

 

Det man burde skrive i mailen er rett å slett å forklare problemet med kortet.

Jeg får en del grafiske feil i spill, først var det Need For Speed Hot Pursuit 2, der var det fullt av feil og maskinen låste seg. Dette klarte jeg å løse med å klokke ned skjermkortet og slå av alt av ovner på rommet. Nå har jeg klokket skjermkortet ti normal hastighet og opplever ingen feil i NFS, men i dag kjøpte jeg Salt Lake City 2002 og der er det spesielt mange grafikk feil i alpint utfor. Fyren hopper opp og ned i hytt å pine slik at jeg har null kontroll. Noen som har fått svar i fra evt komplett om hva man burde gjøre med kortet ? eller i fra gainward ? Regner med at de fleste har ferie eller ?

Lenke til kommentar
Er det noen som har sendt inn kortet sitter her ?

Hvor lang tid tok det ?

Hva kostet det deg ?

Fikk du nytt kort ?

Fikk du et bedre kort ?

Jeg kjøpte et Gainward Gforce4 TI4200 hos Komplett.no. Etter 14 dager begynte jeg å få problemer med at maskinen hengte seg og skjermbildet ble sjakkmønstret.

Jeg tok et bilde av skjermen og sendte det til support på komplett. Fikk svar dagen etterpå med et RMA nummer.

Sendte inn kortet med ønske om nytt og større (TI4600-128MB), noe jeg fikk, måtte selfølgelig betale mellomlegget. Det tok ca 8-9 dager før jeg fikk tilsendt det nye kortet mitt og det var aldri noe spørsmål fra Komplett's side!

Synes de har en -meget- god kundeservice!

 

MEN om du har 'tuklet' med kortet, byttet kjøleribbe & pasta på gpu'n vil jeg nok tro at garantien er borte!

Lenke til kommentar

Her det snakk om og bare ha byttet ut den kjølpastaen som er på med

bedre Artic Silver.

Jeg gjorde dette for jeg trodde det var for dårlig kjøling og det kansje vill hjelpe med bedre kjølepasta.

Det er jo ikke mulig og se at det er byttet kjølepaste med mindre man tar av vifta og ser at kjølepastaen er sølv istede for hvit.

Dette mener jeg da ikke burde ha noe og si, må da kunne ta på bedre kjølepaste uten og miste garantien......

Lenke til kommentar

Her det snakk om og bare ha byttet ut den kjølpastaen som er på med

bedre Artic Silver.

Jeg gjorde dette for jeg trodde det var for dårlig kjøling og det kansje vill hjelpe med bedre kjølepasta.

Det er jo ikke mulig og se at det er byttet kjølepaste med mindre man tar av vifta og ser at kjølepastaen er sølv istede for hvit.

Dette mener jeg da ikke burde ha noe og si, må da kunne ta på bedre kjølepaste uten og miste garantien......

Lenke til kommentar

SirMixaloT

 

det med at du fikk bytte skjermkortet til et annet, og bedre ett.

Jeg spurte om det samme, og skulle selvfølgelig betale mellomlegget, siden at jeg viste at der var en feil med stort sett alle kortene så ville det ikke hjelpe å få et nytt, men i følge komplett så kunne de ikke gjør det. Etter å ha hatt 5 stk gainward gf4 ti4200 så fikk jeg endelig byttet til et msi gf4 ti4600, med et lite mellomlegg.

 

Men de mente fortsatt at det ikke var noe gale med gainward kortet mitt.

Lenke til kommentar
SirMixaloT

 

det med at du fikk bytte skjermkortet til et annet, og bedre ett.

Jeg spurte om det samme, og skulle selvfølgelig betale mellomlegget, siden at jeg viste at der var en feil med stort sett alle kortene så ville det ikke hjelpe å få et nytt, men i følge komplett så kunne de ikke gjør det.

Det var rart!

Da jeg sendte inn mitt med ønske om å få bytte til et nytt og bedre var det som sakt aldri spørsmål om den saken, fikk et spillernytt TI4600 128MB (samme produsent) etter kort tid.

Noe jeg tror at de ikke kan gjøre, er om du har kjøpt et defekt Gainward og ønsker feks. et ASUS tilbake.

Lenke til kommentar
Fikk svar i fra Gainward i dag, og fikk beskjed om at jeg bare skulle kontakte forhandleren å få nytt kort :) Håper jeg er like heldig som enkelte å få ett 4600 kort :)

 

Kan du maile meg Reply av mailen du sendte til gainward ? Gjerne den du fikk tilbake også. Vil se hva du skrev.

Skal maile dem selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...