Mr-Smith Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Opplever du at pcen låser seg under spill og skjermen blir full av rare farger? eller får du lignende syndrom: http://homepage.eircom.net/~scoobydooby/IE%20screen%20locked..jpg Isåfall....gainward har hatt et problem med gf4 ti4200 gpu kjølerene sine, så kortene blir altfor varme. Har du et ustabilt kort, ikke nøl, send det inn der du kjøpte det og krev nytt kort (gainward skal komme med ny utgave av 4200 serien), men uansett så har du krav på et kort som fungerer, har dei ikke samme som du har av den nye typen har du krav på bedre. SÅ SEND INN Kjøleren blir så varm at du kan brenne deg på den, så kortet vil ta kvelden en dag. http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?threadid=117552 Lenke til kommentar
Star Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 oioi... og jeg som hadde tenkt og kjøpe det kortet... Flaks at jeg ikke gjorde det ------- SELGER DELER http://www.home.no/barthezz --------- Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 slik jeg har forstått gjelder det kun ti4200 serien Har kun hatt problemmer med det kortet, fikk det 27.5.02, sendte det inn igjen 27.6, fikk nytt den 14.7. Så no sendte jeg det inn igjen..... [ Denne Melding var redigert av: Mr-Smith på 2002-10-07 23:10 ] Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Mr-Smith, er du broren til Rune i 10a? Jeg har opplever INGEN problemer i TI4600 serien, den ruler så det synger ! veldig fornøyd med kortet. Skal nok se hvor langt jeg kommer med H2O kjøling... Dr.X Lenke til kommentar
zTab Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg har hatt det kortet en god stund, og har ikke merket noe tull med det ennå.. Og den dagen det tar kvelden så er jeg uansett klar for Radeon 9700 Pro eller kanskje nvidia's nye vidunderbarn når den tid kommer :wink: Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 23:18, skrev Dr.X:Mr-Smith, er du broren til Rune i 10a? Jeg har opplever INGEN problemer i TI4600 serien, den ruler så det synger ! veldig fornøyd med kortet. Skal nok se hvor langt jeg kommer med H2O kjøling...Dr.X Hehe...er ikke broren til rune nei. Problemmet gjelder kun ti4200 serien, hos noen er det værre en hos andre, jeg kunne ikke spille i mer en 15 minutt før alt låser seg, det skal ikke vær pga kabinett temp, prøvde med en 30cm bordvifte som blåste på kortet men det hjalp ikke. En kan fikse dette selv ved å smørre på bedre kjølepasta eller sette på ny kjøler, men da mister en jo garantien. Lenke til kommentar
SiraX Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 har samme problemet selv med et gainward gf4 ti4600 i mafia - gta3 fryser bildet etter 5 minutters spill, har den nyeste driveren. Burde jeg sende kortet tilbake? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Det var da noe til storm i vannglass... :smile: Dette problemet gjelder kun for eldre modeller med 64 MB minne. Nyere versjoner og de med 128MB er ok. Uansett bør en nok vurdere kvaliteten på kjøleløsningene for kort som utvikler så mye varme. Lenke til kommentar
10-ern Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Kjører Gainward Ti4200 64MB minne utgaven uten problemer. Kan klokke den opp til 300/600 uten at kortet blir spesielt varmt (dvs. går ikke over 40-grader, selv over lengre tid med spilling). Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Så kanskje jeg burde ta av kjøleribben og slenge på litt arctic silver 3 istedet for det som er der fra før? Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 møkka komplett.......du vil få samme type kort tilbake. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 JEg opllever det samme, sender idiotkortet tilbake på mandag:-) Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Jeg har en kompis som har det kortet,han sliter med masse artifacts i bildet og maskinen fryser seg i spill... Vet Komplett om dette problemet ? slik at han vil få nytt hvis han sender det inn ? Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Snakker dere om "power pack" ? Dette er jo et av G-force ledende produsenter, så det burde funke fint. Mvh,Stian Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Hadde et problem med støy såjeg kjøpte en ny ribbe men nå har alt gått til h****... Så nå sender jeg inn dritten, gleder meg om kjøleløsningen til fx passer g4, da skal det bli andre boller ja, må bare finne et sted som selger den Lenke til kommentar
grandiosa Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Har kjøpt et kort av den typen.Du mener vel ikke golden sample verisonen? Lurer på om jeg skal sende det inn. Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Jo,det er golden sample typen han har... Det jeg lurer på er å fjerne kjølinga og slenge på et lag med AC3 og se om det hjelper.. Men vet ikke helt... Tenkte på mulige problemer med garantien da.... Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Skal ikke vær kjølingen det er noe galt med, så tror ikke et lag med ac3 vil hjelpe. Gainward skriver at problemmet oppstår pga en condensator til spenningskontrolleren er feil. Har hatt 4 gainward gf4 ti4200 kort, alle med samme problemmet. På siste så sjekket komplett kortet godt men kunne fremdeles ikke finne feil ved det. Fikk et msi gf4 ti4600 mot et lite mellomlegg pga alle problemmene, og med ny kortet fungerer alt strålende. Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Mitt andre slike kort med problemer nå, irriterende med alt ekstra arbeid og kostnader. Webshop burde dekke retur ved slike tilfeller Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-20 17:48, skrev Elf_:Mitt andre slike kort med problemer nå, irriterende med alt ekstra arbeid og kostnader. Webshop burde dekke retur ved slike tilfeller Det gjør de da også mot kvittering på portoutlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå