Gå til innhold

Er du en av de uheldige som har et gainward ti4200?


Mr-Smith

Anbefalte innlegg

Opplever du at pcen låser seg under spill og skjermen blir full av rare farger?

 

eller får du lignende syndrom: http://homepage.eircom.net/~scoobydooby/IE%20screen%20locked..jpg

 

Isåfall....gainward har hatt et problem med gf4 ti4200 gpu kjølerene sine, så kortene blir altfor varme.

Har du et ustabilt kort, ikke nøl, send det inn der du kjøpte det og krev nytt kort (gainward skal komme med ny utgave av 4200 serien), men uansett så har du krav på et kort som fungerer, har dei ikke samme som du har av den nye typen har du krav på bedre. SÅ SEND INN

 

Kjøleren blir så varm at du kan brenne deg på den, så kortet vil ta kvelden en dag.

 

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?threadid=117552

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-07 23:18, skrev Dr.X:

Mr-Smith, er du broren til Rune i 10a? Jeg har opplever INGEN problemer i TI4600 serien, den ruler så det synger ! veldig fornøyd med kortet. Skal nok se hvor langt jeg kommer med H2O kjøling...


Dr.X



 

Hehe...er ikke broren til rune nei.

Problemmet gjelder kun ti4200 serien, hos noen er det værre en hos andre, jeg kunne ikke spille i mer en 15 minutt før alt låser seg, det skal ikke vær pga kabinett temp, prøvde med en 30cm bordvifte som blåste på kortet men det hjalp ikke. En kan fikse dette selv ved å smørre på bedre kjølepasta eller sette på ny kjøler, men da mister en jo garantien.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skal ikke vær kjølingen det er noe galt med, så tror ikke et lag med ac3 vil hjelpe.

Gainward skriver at problemmet oppstår pga en condensator til spenningskontrolleren er feil.

 

Har hatt 4 gainward gf4 ti4200 kort, alle med samme problemmet.

På siste så sjekket komplett kortet godt men kunne fremdeles ikke finne feil ved det. Fikk et msi gf4 ti4600 mot et lite mellomlegg pga alle problemmene, og med ny kortet fungerer alt strålende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...