another_visitor Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 er på utkikk etter en alt-i-ett boks som vil fungere i nettet til Nextgentel, har titta på disse to: Linksys WRT54GP2 http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c...FVisitorWrapper SMC7908VoWBRB http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=914 IP telefoni leverandøren min bruker SIP og leverer Linksys router til kundene så heller mest for den, om den fungerer mot Nextgentel. Noen som har testet noen av disse, eller noen andre alt-i-ett bokser mot Nextgentel? Med alt-i-ett mener jeg: - ADSL - IP telefoni (SIP) - wireless Lenke til kommentar
selecter Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Har ikke testet noen av dem opp not NGT men egene erfaringer er at linksys er det beste har testet ut mye forskjellig fra både SMC og linksys og må si at linksys har funket best på trådløst Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 helt enig med selecter. begge fungerer mot ngt, som mot alle andre norske isp'er Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Takker, jeg heller også litt mot Linksys men SMC boksen så veldig spennende ut. logindude, er du 100% sikker? F.eks Ventelo hadde ikke noe problemer med å bekrefte bokser som fungerte mot de, men Nextgentel vil ikke bekrefte noe og sier at det må man finne ut selv. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Problemet med ngt er at i noen områder bruker dem fremdeles PPPoA som protokoll i steden for den vanligere PPPoE. Dette kan du forsåvidt sjekke ved å logge deg inn i din router og se hvilken den bruker. Forøvrig forstår jeg deg slik at du skal fjerne hele router boksen fra ngt å bytte den ut mot en annen? Ellers kan jeg ikke se at Linksysen støtter noe som helst av ADSL, men det kan vel heller være meg som er blind? SMCen virker som den støtter både PPPoE og PPPoA, og ADSL2+(må firmware oppgraderes), selv kjører jeg en SMC her hjemme og den fungerer stabilt og fint. Men jeg vil ikke gi deg noe definetivt svar på hvilken du bør velge. Rådet mitt vil være å sjekke litt nøyere opp hvilke funksjoner du trenger, og hvilke funksjoner de forskjellige enhetene har. Som sagt kunne jeg ikke se noe på Linksys sine sider om støtte for ADSL. EDIT: Min feil, Linksysen støtter ADSL, men kun PPPoE etter hva jeg kan se Hvis ngt bruker PPPoE i ditt område ser det jo ut som ett greit valg. Hvis du skal kjøre ADSL2+ ser jeg ikke noe som tyder på at linksysen støtter dette. Endret 25. mai 2006 av kpolberg Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) hmm,postet vel den posten min litt vel fort, det er en alt i en box på en måte,men det er ikke noe modem,det er en router. så du må nok ha et adsl modem i tillegg. nei jeg har ikke prøvd de boxene der, men på linksys'n må du ha et vonage abb. for å benytte telefon portene. http://www.vonage.com/ linksysen støtter ikke ppoa, men det trenger den heller ikke gjøre siden du setter den til å motta ip automatisk fra modem. Endret 25. mai 2006 av Sletet+adslkfjv Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvis dere ser på orginal posten til trådstarter vil dere se at han ønsker en alt-i-ett boks som gjør at han kan fjerne alle andre bokser i sitt oppsett. Jeg vet det er endel Linksys fans etter suksessen med WRT54G, og forøvrig lager Linksys mye bra. Men SMCen som trådstarter har nevnt her støtter flere funksjoner, i tillegg har den mulighet ADSL2+ hvis han i fremtiden har lyst å oppgradere. Så foreløpig vil jeg anbefale SMCen til trådstarter. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 takker for alle tilbakemeldinger! Først, jeg kunne ikke finne noe i Netopia'n om vi har PPPoE eller PPPoA i området her men skal høre med NGT. Ellers så kan jeg melde at SMC har bekreftet at denne boksen fungerer opp mot Nextgentel så det er en stor fordel, må bare høre med IP telefoni leverandøren hva de har å si. De kjører forøvrig på Linksys så hvis noen kan anbefale noen alt-i-ett bokser her så hadde det vært supert. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 takker for alle tilbakemeldinger! Først, jeg kunne ikke finne noe i Netopia'n om vi har PPPoE eller PPPoA i området her men skal høre med NGT. Hvis du har netopia, går du i run menyen og skriver "telnet 10.0.0.1", det vil nå koble opp en telnet session til netopia routeren. Brukernavn: Administrator passord: ChkBid114 Dette gjelder stort sett alle netopia routere, men jeg er ikke helt sikker på om det vil fungere på din. Gå så videre på Quick View, der vil det sannsynligvis stå noe om hva slags oppkobling du har. Ellers så kan jeg melde at SMC har bekreftet at denne boksen fungerer opp mot Nextgentel så det er en stor fordel, må bare høre med IP telefoni leverandøren hva de har å si.De kjører forøvrig på Linksys så hvis noen kan anbefale noen alt-i-ett bokser her så hadde det vært supert. 6212864[/snapback] Jeg fant en Linksys router som kanskje kan hjelpe deg ett lite sted videre, men jeg er ikke sikker på om den har absolutt alle funksjonene du etterspør. Ihvertfall, den støtter PPPoE og PPPoA. I tillegg støtter den også ADSL2+ https://prisguiden.no/product.php?productId=42856 Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) hei, jeg var inne på Quick View men det sto dessverre ingenting der, men NGT bekreftet at de har PPPoA og ikke hadde planer om å endre dette så da er det greit. Sjekket med Komplett og den Linksys'n hadde dessverre ikke noe RJ-11 uttak til analog telefon så da får jeg ikke brukt IP telefon apparatet :/ Men takker for tipset, kom gjerne med flere, og gjerne Linksys iom at IP telefoni leveandøren min allerede bruker Linksys (har også hørt med de om anb. men tar tid..) EDIT: kan ta med hva jeg er ute etter, én boks som har: - ADSL - IP Telefoni (SIP, RJ-11 utgang til IP telefon) - Wireless - gjerne QoS Endret 1. juni 2006 av another_visitor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå