perpyro Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Når det kommer til downligtkasser så kreves det kun når det er isolasjon i taket man skal ha downlights i. Kassens misjon er å holde isolasjonen unna spotten slik at det blir nok lufting rundt den. Jeg skal ikke ha isolasjon i kassa mi og både tak og vegger er i ikke brennbart materiale (betong). For åvrig må man ta hensyn til minimumsavstanden til brennbart materiale og den er vanligvis 5 cm sideveis og 15 cm over, men dette kan variere fra de forskjellige modellene, Nå har jeg også byttet ut papstvifta med en mist vifte i klar plast makan til de jeg har i sidedøra på kabinettet mitt. Papstvifta hadde fortsatt motorstøy samt at den laga en ekkel hvinelyd. Mistvifta derimot er dønn stille. Eneste er at 1070 rpm er litt i minste laget for luftflyten så jeg har økt spenningen fra 12 til 14V som gir den luftgjennomstrømningen jeg er fornøyd med. Støymessig er den perfekt. Vil motoren i vifta tåle den spenningsøkningen eller vil den brenne opp etter hvert? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg tror ikke at viften vil brenne opp med det første, da 14v tross alt kun er 16% prosent høyere enn originalt. Vil tro at omgivelsestemperatur har mer å si for levetiden enn den økte spenningen. Men den vil nok leve litt kortere, det vil den. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Normalt er det jo lagrene som tar kvelden først på slike vifter så da er det bare å sette seg ned å vente. Holder den noen år så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Når det kommer til downligtkasser så kreves det kun når det er isolasjon i taket man skal ha downlights i.Kassens misjon er å holde isolasjonen unna spotten slik at det blir nok lufting rundt den. Jeg skal ikke ha isolasjon i kassa mi og både tak og vegger er i ikke brennbart materiale (betong). For åvrig må man ta hensyn til minimumsavstanden til brennbart materiale og den er vanligvis 5 cm sideveis og 15 cm over, men dette kan variere fra de forskjellige modellene, 6582609[/snapback] ok, syns jeg har hørt at man skal ha det uannsett jeg, men da tok jeg nok feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå