Martin-sama Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) En tråd for oss som liker Alternativ musikk som System of a Down, Clutch ++ Noen band du liker, som er like "særegne" som system of down? MVH Martin-sama Endret 25. mai 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Du skriver Hard/alternativ rock/metal og dimmu borgir er strengt tatt metal. Beklager for å skuffe deg samegutt, men det er intet behov for denne tråden.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Denne tråden må være noe at det mest udefinerte jeg har vært borti. Hvilke band snakker du om? System of a Down ligner ikke så veldig på så mange band. System of a Down er mitt favorittband generelt, uansett sjanger. Forøvrig så vil jeg si at de blander såpass mange stiler at de er heller vanskelig å sjangersette. Alternative rock/metal er bare en av mange typer musikk de har latt eg inspirere av, blant annet har de innflytelse fra black metal, electronica, prog, thrash metal, rock, osv... Selv så kaller System of a Down seg ganske enkelt for "Rock." Det er vidt begrep som dekker både metall, alt rock og mye rart så man kan vel si at det passer... "**Dette er ikke en tråd lik metal tråden, fordi den tar opp hakket drøyere band som Dimmu Borgir O.L**" HÆ? Forøvrig så er "System of a Down", "Steal This Album!", og "Hypnotize" SoaD's beste etter mitt syn. (Selv om de andre er svært gode.) Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Du skriver Hard/alternativ rock/metal og dimmu borgir er strengt tatt metal. Beklager for å skuffe deg samegutt, men det er intet behov for denne tråden.. 6175225[/snapback] Da har jeg fjernet metal fra tittelen, fornøyd? Denne tråden må være noe at det mest udefinerte jeg har vært borti. Hvilke band snakker du om? System of a Down ligner ikke så veldig på så mange band. System of a Down er mitt favorittband generelt, uansett sjanger. Forøvrig så vil jeg si at de blander såpass mange stiler at de er heller vanskelig å sjangersette. Alternative rock/metal er bare en av mange typer musikk de har latt eg inspirere av, blant annet har de innflytelse fra black metal, electronica, prog, thrash metal, rock, osv... Selv så kaller System of a Down seg ganske enkelt for "Rock." Det er vidt begrep som dekker både metall, alt rock og mye rart så man kan vel si at det passer... Jeg snakker ikke om et spesielt band, men jeg mener jo at system of down er et band innefor alternativ rock, fordi bandet inneholder såpass mange forskjellige sjangere at det er umulig å feste det til en bestemt sjanger. Tråden er for diskusjon rundt band som er som SOAD, alternativ musikk. *Redigert navnet, passer det bedre? Eller er tråden så dum at den burde stenges? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 SoaD er også metal. Progressive metal Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Hmmm.. I guess, men som TLZ og jeg sa, så er det vel litt feil å gi SOAD én sjanger, er det ikke nokså mange? Her på allmusic står det litt forskjellige sjangere, metal er en av dem ja.. Endret 25. mai 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Begrepet "alternativ musikk" er skikkelig, skikkelig foreldet i vår tid. Var kanskje en kurant betegnelse på enkelte undergrunnsartister for 15 år siden, men er igrunn avlegs i dag. At noe er "alternativt" sier igrunn ingenting om musikken, og det er heller lite musikk i dag som IKKE er alternativ på en eller annen måte. (Måtte bare få det ut). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå