Erelend Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei... Hver eneste gang jeg spiller et spill hvor spillet krever en del av maskinen pleier maskinen å krasje. etter å ha spilt halflif 2 i 20 minutter går skjermen i svart og skjermen gir baskjed om at ingen signaler kommer... dette har også skjedd tidligere på andre spill som GTA SA og Gufaren, men da har bildet som oftest kommet tilbake etter et ca 30sekunder. Jeg hadde en monitor som viste temperaturer i maskinen den ene var på det høyeste 81 grader før viften begynte og den andre var på 60-70 grader... Er ganske irriterende! Er det noe jeg kan gjøre...? har et radeon 9550 256mb Omega driver. HJELP! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hva mener du med 81 grader før viften begynner! Er det en innstilling du har gjort selv? Utdyp! Fortell mer om maskin og HW. Gir deg standard anbefalingene. Fjern støv fra kjøleribbene på skjermkort og CPU+evt andre steder! Sjekk at kjølerne sitter skikkelig. Er de ubehagelig varme? Demonter CPU/GPU kjøler og påfør et nytt lag kjølepasta Vurder om du trenger mer kjøling i kabinettet. Vurder ny CPU/GPU kjøler. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Jeg så på monitoren at Viften først begynte da temperaturen Lå på 81 grader dette er ikke noe jeg har valgt selv nei... disse rådene ble litt avansert (men ja jeg burde nok renske for støv i maskinen )... jeg tenker på å skaffe meg nytt kjermkort, men har en annen post om det... kan disse "symptomene" tyde på overopphetet skjermkort? Endret 25. mai 2006 av Erelend Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Kan tyde på overopphetet skjermkort ja, men det er selvfølgelig ikke sikkert kan være en rekke andre årsaker. Men siden spill fungerer ganske lenge før problemene inntreffer er det sannsynligvis varme som bygger seg opp i kabinettet over tid til skjemkortet "slår seg av" evt cpu pga overoppheting. Støv er en vanlig synder. Heller litt mot at det også ikke er nok sirkulasjon i kabinettet. Du kan jo prøve å kjøre med kabinettet åpent om mulig etter at du har fjernet støv for å se hva som skjer. Pri 1 Fjern støv grundig! Pri 2 Sjekk om temps dropper med åpent kabinett! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 såvidt jeg vet, så er det ikke temperaturføler på noen ATI skjermkort for 9800XT (og 9600XT?) så det er nok noen andre temperaturer du ser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 såvidt jeg vet, så er det ikke temperaturføler på noen ATI skjermkort for 9800XT (og 9600XT?) så det er nok noen andre temperaturer du ser. 6176844[/snapback] Kanskje det er CPUen?! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 det kan være. last ned prime 95, og stresstest cpu, og se om tempen stiger, jeg har desverre ikke tid til å finne frem direktelink til deg nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå