And.rs Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei... Jeg har tenkt til å kjøpe meg 2 høytalere som jeg skal bytte ut med de jeg har nå. Jeg er absolutt ikke en ekspert på området og lurer derfor på om hva jeg burde velge. Jeg skal også koble opp høytalerne til reciever/forsterker som er koblet til tven, og da jeg heller ikke har en forsterker lurer jeg også her på hva jeg burde gå for. Forsterkeren burde ha mange innganger da jeg skal koble den mot tv, dvd, Xbox... Jeg er ikke interissert i en hjemnme kino løsning, da jeg har prøvd det å ikke ble fornøyd. -Jeg ikke så interissert i subwoofer da de tar for mye plass. -Prisen burde ligge på rundt 4-5000 KR for alt... Takker for alle svar! Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Jeg har disse PSB image T45 de er kjempe gode, er stor fornøyd. De har fått bra i Lyd og Bildet og av fidelity... MVH GnoMiz (er hos kuroger) Endret 26. mai 2006 av kuroger Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Hvilken farge vil du ha på forsterker og høyttalere? Har du mulighet for å gå litt opp i pris om det er nødvendig? Edit: Noen eksempler.. Høyttalere: Patos Basic B-310 CERWIN-VEGA V-6F CERWIN-VEGA VE-8F DALI Concept 6 GALE 3030 GALE 4040 Audio Pro Focus SA-5 PSB Alpha T Dynavoice F6 (er også andre høyttalere hos komplett) osv.... Forsterkere: CAMBRIDGE 540A v.2 CAMBRIDGE 640A v.2 CAMBRIDGE Azur 340A CAMBRIDGE Azur 640A DENON PMA-495 NAD C320BEE Marantz PM-4001 osv... Endret 26. mai 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Det er noen viktige kriterier man må gå gjennom når man skal kjøpe seg høytallere og forsterker. Det er: ¤Hvordan musikk hører du på?¤Hvordan type lyd er du ute etter (mye bass? eller "varm" lyd ect?)¤Hvordan vil du at høyttaleren skal være (stor, eller liten) Stativ høyttaler? Så hvis jeg får svar på det skal jeg prøve å lage en "pakke" som passer. Endret 27. mai 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Det er noen viktige kriterier man må gå gjennom når man skal kjøpe seg høytallere og forsterker. Det er:¤Hvordan musikk hører du på?¤Hvordan type lyd er du ute etter (mye bass? eller "varm" lyd ect?)¤Hvordan vil du at høyttaleren skal være (stor, eller liten) Stativ høyttaler? Så hvis jeg får svar på det skal jeg prøve å lage en "pakke" som passer. 6190560[/snapback] Ja det glemte jeg og skrive opp... Jeg hører på rock (type Greenday, Sublime, Red hot) og Hip-hop, derfor er det vel litt viktig med bass. Når det gjelder hvordan høytaleren skal se ut, så ser jeg etter en gulvstående som gjerne er ganske høy. Jeg er villig til å gå opp 500 KR fra makspris, men ikke mer. Fargen burde være i sort men er bare et pluss, ikke helt nødvendig. Som sagt over så skal jeg også se film og koble opp forsterkeren til DVD tv, så en "allround" forsterker hadde vært å foretrekke Kjempe takknemlig for hjelpen Ressaa Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 500 max for et par høytalere ? tilogmed exkjip har problemer meg og skaffe deg noe sånt Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 500 max for et par høytalere ? tilogmed exkjip har problemer meg og skaffe deg noe sånt 6193111[/snapback] Blir ca 5500kr max med tanke på at det var 4-5000kr fra starten.. Ville absolutt prøvd å få med Patos høyttalerne jeg linker til lenger oppe i settet, har hørt mye skryt og såvidt jeg husker så fikk de veldig bra karakter i Lyd & Bilde som "allround" høyttalere.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Er vel cs 5500,- for forsterker og høyttalere? Det kan bli litt vanskerlig å finne noe "bra" for det. Da ville jeg lett etter noe brukt. Mulig NAD er ett fint merke for deg innenfor forsterkere. Det er lett å finne brukte NAD forsterkere også. NAD c372 og kanskje Dali Concept 6 Det blir litt dyrere da... men det er ikke ett dårlig oppsett. Den forsterkeren er en god en så den kan du ha hvis du eventuelt vi ha noen nye høytallere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå