Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet etter kræsj i natt

Anbefalte innlegg

Hei..

Satt i natt å hørte på musikk med headsetet, og surfet litt og diverse. Plutselig kommer det en skurring, musikken stopper og skjermen blir svart, men pcen går fortsatt. Den skurrelyden har jeg hørt før, og da har pcen pleid å fryse helt og jeg må restarte, så derfor gjorde jeg det nå også, men nå starter ikke pcen ordentlig. Eller, den starter, men ingenting kommer på skjermen.

Det er ikke skjermen som er fucka, fordi tven på den og alt funker som det skal.

Det er mest sannsynlig heller ikke skjermkortet, for da hadde lysene på tastatur, den trådløse adsl usb greia etc. begynt å lyse, noe de ikke gjør.

Har hatt samme problemet før, da var det hovedkortet som var fucka. Please si meg at det ikke er det nå også!?

Har prøvd å resette cmos, tatt inn og ut bios batteriet, tatt ut alle deler (hdd, cpu, skjermkort, ram) og satt inn igjen, men ingen respons.

Noen som har noen überfantastiske superløsninger jeg har oversett som jeg kan prøve?

Se specs i profilen min.

Hvor lenge varer garantien hos netshop.no? Leita litt i natt, for jeg regner med at det er hovedkortet som er ødelagt, men fant ikke noe.. Har om 5 dager hatt hk'et i ett år, så håper den varer litt lengre enn det? :whistle:

Takker for svar som vanlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Om du ikke har skadet pcen på noen måte, så har du fem års reklamasjonsrett mot produksjonsfeil.

Prøv en annen strømforsyning.

Kan det være overspenning/lynnedslag? Sjekk om kondensatorene på hovedkortet er sprengt.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sorry for bump på denne, men har rett og slett ikke sett at det har blitt svart her. Rart. =/ Men anyway.

Fikk vite av netshop i dag at det ikke var noe gæli med hovedkortet (fint det da siden det har tatt 14dager + porto dette her).. Fikk også testet RAMen hos en kamerat, ingenting gæli der heller. Så kommer faren min med at det kanskje er strømforsyninga som er fucka.. Han lurte på om det kanskje er en sikring elns i PSUen som rett og slett har gått.. Han er ikke helt sikker på hvordan en slik strømforsyning fungerer, det er heller ikke jeg. Hvis det er noe lignende, er det mulig å fikse dette selv da, eller må jeg sende inn PSUen også? Jeg skrota selvfølgelig en gammel PSU som har ligget i skapet i flere år for noen dager siden da.. Veldig typisk.. :roll: Men kan eventuelt dra ned på miljøstasjonen og sjekke om de har noe der en dag.

Lenke til kommentar

Ja det hadde sikkert gjort seg, men er det ikke noe jeg kan gjøre selv anyone?

Hvordan er microplex på dette? Skal jeg bare sende en mail til dem å forklare det, så må jeg eventuelt sende inn strømforsyninga? Samme system som netshop, komplett osv?

Lenke til kommentar

Fikk tilbake hovedkortet i dag, når jeg koblet alt til er det ingen reaksjon i det hele tatt nå.. VIftene i strømforsyninga starter ikke som de pleier, og det gjør ingenting annet heller. Da er det vel mest sannsynlig at det er den som er fucka da? Skal låne en strømforsyning av en kamerat etterpå, og prøve da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...