Judass90 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei... Er det normalt at det "knaser" i cpu'n/cpu vifta når jeg setter den inn?? Jeg har aldre prøvd å sette den inn før , så skulle jeg ta den ut i dag får å fjerne støv. Først hadde jeg ikke sjangs å sette den på i hele tatt ,men med litt makt kom den på , det var da jeg hørte en ekkel "knase" lyd. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Såvidt jeg har forstått av dine tidligere poster, så har du en Pentium4? Kan ikke si jeg har hørt noen slags "knaselyder" når jeg har satt i min, men viftefestene strammer ganske godt, så det kan vel komme noen slike lyder når man setter den på. Virket PC'n etterpå? Lenke til kommentar
Judass90 Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 jaja pc'n virker..men var bare litt bekymra for at jeg kunne ha ødelagt noe. mn det er vel ingen stor sjans for at noe er ødelagt når pc'n virker... Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det kan være core som har blitt knust i en kant for eksempel eller socket som er sprøtt og lager lyder når du bryter på vifta.. Funker maskinen ? Lenke til kommentar
Judass90 Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) RockFord_ Postet i dag, 12:35 Det kan være core som har blitt knust i en kant for eksempel eller socket som er sprøtt og lager lyder når du bryter på vifta.. Funker maskinen ? om det er det du skriver ville pc'n funka etterpå da?? Endret 25. mai 2006 av Judass90 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Er ikke så lett å knekke core på en Pentium4 som f.eks på en Athlon XP, siden P4 har heatspreader. Men godt mulig noe har sprukket, men ikke ødelagt noe vitalt. Eneste måten er vel å ta av vifta igjen for å sjekke. Lenke til kommentar
Judass90 Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Hehe tror ikke jeg tar sjansen på å ta den av. For det første brukte jeg en halv time på å få den av og for det andre er det garantert at jeg ødelegger noe hvis jeg må plages mere med det.. Tror det er like greit at den blir på og så får den funke så lenge som mulig hvis noe er ødelagt....ny pc til sommeren i allefall... Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Det er mye lettere og lage en "knekk" på en Athlon XP enn en P4 ja men jeg vet om mange som har klart det.. Det kan jo være heatspreader'n som har brekt eller at core har fått en knekk. Og ja det kan fungere helt fint etter en knekk. Nesten alle mine Athlon XP prosessorer har en brekk i core og de fungere helt fint. samme med p4 prosessorene. Du kan være heldig og bare miste litt av kjøle egenskapene og du kan skade cpuen slik at den ikke fungerer 100% eller bare dør. Edit: Glemte og si at hvis det har sjedd noe så kan det hende at skaden ikke kommer fram før du tar av kjøleren igjen (kjøleren holder cpuen i live ved og presse på den) Noe jeg har erfart. Endret 25. mai 2006 av RockFord_ Lenke til kommentar
Judass90 Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 oki takk for svarene...da lar jeg bare cpu'n være på så sattser jeg på at den fungerer.... Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det er mye lettere og lage en "knekk" på en Athlon XP enn en P4 ja men jeg vet om mange som har klart det.. Det kan jo være heatspreader'n som har brekt eller at core har fått en knekk. 6174606[/snapback] Skal vel litt til for at heatspreader brekker? Den er jo av tjukkt metall Jeg tror heatspreaderen beskytter kjernen såpass at det er praktisk umulig å ødelegge den. Tror lyden må ha kommet av noe annet, f.eks strammemekanismen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå