Gå til innhold

TV


Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på. Dette kan godt være et dumt spørsmål, det vet jeg ikke, men det jeg lurte på var om jeg kan se TV på PC-en ved hjelp av ei parabol antenne. Hvis jeg skaffa meg en Tuner, kunne jeg da sett TV på PC-en?

 

Takk for hjelpen på forhånd

 

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan også anbefale Ati All-in-Wonder Radeon. Jeg har hatt det sjøl i over et halvt år nå. TV-delen er noe ustabil i Win98, men i W2k og XP funker alt helt fint. Men her er det viktig å få tak i de nyeste driverne.

 

Ellers trenger du ikke ha et TV-kort for å ta imot fra satellittuner. De fleste tunerne har direkte videoutgang (S-video, Composite eller scart). Da kan du koble dette rett mot en video-inn kontakt på et skjermkort. (Mange av de nyere 3D-korta har det.) TV-kortet er bare for å kunne ta inn forskjellige frekvensene når du tar inn fra antenne. Siden tuneren allerede har tuna frekvensen fra parabolen, er det bare dumt å bruke antenne for å overføre dette videre. Mye bedre kvalitet dersom du for eksempel bruker en Scart til S-video-konverter (ca 100 kr) og kobler til scart'en på tuneren og S-video input på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...