Gå til innhold

Samsung 940BF og hertz

Ravn

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg just en Samsung 940BF og oppdaget til min forskrekkelse at hvis jeg kjørte oppløsningen i 1280x1024 kunne jeg ikke kjøre skjermen i 75Hz kun 60Hz. En kamerat av meg har 930BF og får gjort dette. Fikk inntrykk av at dette var samme skjermen med 2ms mindre responstid samt et annet panel.

Forøvig; spiller skjermkortet inn på hvor høy Hz man får satt? Han har 7900 og jeg har 6800 GT.

Takk for all hjelp.

Endret av Odland81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså. Oppdateringsfrekvensen har lite å si på LCD-skjermer, da den ikke flimrer.

Kameraten din kjører muligens via VGA-kabel. Da kan man sette oppdateringsfrekvensen til 75Hz, uten at det har noen som helst betydning på bildekvaliteten.

Jeg tror neppe at etterslepet har noe med oppdateringsfrekvensen å gjøre. Kan ikke se for meg at noen kan oppleve 60 bilder i sekundet som etterslep.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Hei, har akkurat samme skjerm, slå av "Hide modes that this monitor cannot display" og sett til 75 hz.

(funker fint her, pass på å ikke sette høyere enn 1280x1024 / 75hz, da får du sannsynligvis blackout)

6182247[/snapback]

Har gjort dette. Problemet er at jeg ikke får valgt 75Hz i BF2.

Lenke til kommentar

Kom forresten akkurat på at jeg får lag/tegnefeil på LaCie skjermene mine hvis jeg kjører f.eks. 85Hz analogt (ja, den tar faktisk signalet, men det blir litt tullete strengt talt). Trolig pga. 16ms pikselmatrise, 60Hz går silkeglatt.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Hei, har akkurat samme skjerm, slå av "Hide modes that this monitor cannot display" og sett til 75 hz.

(funker fint her, pass på å ikke sette høyere enn 1280x1024 / 75hz, da får du sannsynligvis blackout)

6182247[/snapback]

Har gjort dette. Problemet er at jeg ikke får valgt 75Hz i BF2.

6183830[/snapback]

Bruker du DVI-kabel tror jeg du ikke kan kjøre høyere enn 60Hz uansett. Har kameraten din DVI kabel, eller bruker han vanlig analog VGA kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...