Gå til innhold

BSD/UnixRuterboks+mer. *BSD som OS? Kan ingenting om det.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke ubuntu innstallert. Startet kun opp med livecd. Men hvis jeg skal gjøre dette, Bør jeg ha det innstallert, eller kawn jeg kjøre det fra livecd'en? Når ubuntu ikke er innstallert, går det ganske tregt pga. det ikke har swap sikkert. Ligger programmet på xubuntu cd'en, slik at jeg kan bruk dne heller hvis jeg ikke bør innstallere det på hardisken for å kjøære programmet?

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at det bare er å starte console fra livecd'n, og så å kjøre badblocks mot disken: badblocks -w -o outputerror-filnavn /dev/hdX

Merk at -w skriver over alle sektorer, hvis du vil kjøre en lett test og beholde filene, bytt ut -w med -n

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

kjøpte meg nettopp en harddisk, men bestemte meg for å prøve å innstallere på den opprrinnelige før jeg satte i den nye. Denne gangen gikk det fint å laste fra harddisken.

Da jeg kom til innloggingen, fungerte ikke passordet. Så jeg regner med at jeg har glemt det eller skrevet feil to ganger under opprettingen.

Er det mulig å lage et nytt passord, eller er eneste mulighet å innstallere på ny?

Lenke til kommentar

Har satt opp som ruter nå. Jeg kommer på fra BSD-boksen. Men ikke fra windows xp på laptopen når jeg kobler kabel fra laptop til bsdboksen sitt nettverkskort som er konfigurert med lokale ip'er.

I dhcpd.interfaces sto ingen av kortene fra før av. Skrev derfor in xl0 som er det jeg har tenkt å bruke mot lokalnettet. Prøvde både med og uten # foran.

Til internett bruker jeg et rl0.

I dhcpd.conf har jeg satt dns-adressene til det samme som de to som automatisk dukket opp i /etc/resolv.conf

@ Zerge: Har gjort det som sto i guiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...