Jon@s Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 "13 år gamle Ashok ble i dag tvangssendt ut av Norge. På Sri Lanka venter en voldelig og alkoholisert bestefar. Samtidig med at UDI brøt loven - og innvilget opphold for 197 irakere - bruker de samme myndighetene et barn for å statuere et eksempel. Ashok har vært i Norge i fire år, men onsdag var det slutt. Klokken seks på morgenen kom to politimenn helt uten forvarsel hjem til gutten og hans fosterfamilie på Fjellhamar utenfor Oslo. 13-åringen fikk bare noen minutter på å kle på seg før han måtte dra." http://www.nettavisen.no/innenriks/article645232.ece Var dette en riktig avgjørelse å ta av norske myndigheter? Er det ikke et paradoks at en som Mullah Krekar fortsatt får bli i landet, mens man velger å sende et barn som er godt integrert i det norske samfunn tilbake til en uviss fremtid i et urolig land? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Dette er katastrofalt, denne gutten har ikke gjort noen ting, han fortjener å bo her! Blir så sur på norske myndigheter når slike ting skjer, kan nesten begynne å gråte av det! Kjempe urettferdig Endret 25. mai 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Vel, han skulle ikke vært her i utgangspunktet, så grunn til avslag da, gjelder vel fortsatt nå ? Offtopic: jeg trodde krekarn var reist ut for lenge siden. Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Merkelig. Det virker alltid som om de klarer å overholde fristen for å kaste ut barn. Men de voksne forblir langt over fristen, Krekar f.eks. Hvis det er noen som bør forbli i Norge så er det jo barn. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg vet han ikke skulle bo her i utgangspunktet, men at han blir kastet ut på den måten er jo slemt som bare det, hva har han gjort da? Hvorfor skal ikke han få lov til å bo her selvom han egentlig ikke gjorde det fra begynnelsen, gi gutten en sjanse istedenfor å bare kaste han tilbake! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg vet han ikke skulle bo her i utgangspunktet, men at han blir kastet ut på den måten er jo slemt som bare det, hva har han gjort da? 6174054[/snapback] Fått avslag på søknad. Simple as that. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Jeg vet han ikke skulle bo her i utgangspunktet, men at han blir kastet ut på den måten er jo slemt som bare det, hva har han gjort da? 6174054[/snapback] Fått avslag på søknad. Simple as that. 6174068[/snapback] Nei det er as mean as that, hvorfor ble ikke Mulla Krekar sendt ut av landet vårt på førsten, nei for han var jo selvfølgelig kjempesnill han måtte vi jo ha her, men uskyldige 13-åringer som søker etter et bedre liv, nei de skal bare sendes tilbake, JUSTICE?? Endret 25. mai 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Er vel ingen som vil ha Mulla lenger, så han blir vi vel ikke kvitt Vi har mange innvandrere her, de gjør noe galt og blir truet med å bli sendt hjem, Nei hvis de blir sendt hjem vil de bli steina, voldtatt og det som værre er. Men det er noe de bør tenke seg om før de gjør noe her i landet. Send de ut. Men så når det er en uskyldig 13. åring som blir sendt ut bare fordi han har fått avslag på søknaden betyr da ikke at han kan prøve i andre land... Ja det dumt. Og hvordan vet man at historien om den alkoholiserte og voldelige bestefaren er sann? KAnskje denne istorien er sann, men veldig mange ljuger. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Er vel ingen som vil ha Mulla lenger, så han blir vi vel ikke kvitt Vi har mange innvandrere her, de gjør noe galt og blir truet med å bli sendt hjem, Nei hvis de blir sendt hjem vil de bli steina, voldtatt og det som værre er. Men det er noe de bør tenke seg om før de gjør noe her i landet. Send de ut. Men så når det er en uskyldig 13. åring som blir sendt ut bare fordi han har fått avslag på søknaden betyr da ikke at han kan prøve i andre land... Ja det dumt. Og hvordan vet man at historien om den alkoholiserte og voldelige bestefaren er sann? KAnskje denne istorien er sann, men veldig mange ljuger. 6174158[/snapback] Men uansett om den ikke er sann eller ikke har ikke noe å si for min del, han kommer hit, han vil ha et bedre liv og han er bare 13 ÅR, også blir han sendt ut igjen med en eneste gang, det renner naivitet av norske myndigheter Endret 25. mai 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Men uansett om den ikke er sann eller ikke har ikke noe å si for min del, han kommer hit, han vil ha et bedre liv og han er bare 13 ÅR, også blir han sendt ut igjen med en eneste gang, det renner naivitet av norske myndigheter 6174164[/snapback] Hvis vi sier at det blir bevist at det er sant det med hans bestefar. Da er det helt ok for meg å ta imot han i norge. Men viser det seg å være ljug, og at familien er en ok gjennomsnittsfamilie der nede. Men han/ de har funnet ut at han vil få det bedre i Norge, og sender han hit med den løgnen. Ser jeg ingen grunn til at han skal få bo her. Jeg syntes Norge tar inn for mange innvandrere. Edit: Var vel under et intervju en gang om hvorfor invandrerne ville komme hit, så var det en som sa at vi normenn var så dummsnille, og trodde på alt de sa... Endret 25. mai 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Purejoy: vi kan da ikke ta til oss alt som kommer som har et smil og rent rulleblad med seg. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Purejoy: vi kan da ikke ta til oss alt som kommer som har et smil og rent rulleblad med seg. 6174187[/snapback] Nei men vi kan ta inn Mulla Krekar? Men uansett om den ikke er sann eller ikke har ikke noe å si for min del, han kommer hit, han vil ha et bedre liv og han er bare 13 ÅR, også blir han sendt ut igjen med en eneste gang, det renner naivitet av norske myndigheter 6174164[/snapback] Hvis vi sier at det blir bevist at det er sant det med hans bestefar. Da er det helt ok for meg å ta imot han i norge. Men viser det seg å være ljug, og at familien er en ok gjennomsnittsfamilie der nede. Men han/ de har funnet ut at han vil få det bedre i Norge, og sender han hit med den løgnen. Ser jeg ingen grunn til at han skal få bo her. Jeg syntes Norge tar inn for mange innvandrere. 6174184[/snapback] Syns det er for få jeg da Og jeg tror på den bestefar historien så lenge den ikke har blitt motbevist Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Purejoy: vi kan da ikke ta til oss alt som kommer som har et smil og rent rulleblad med seg. 6174187[/snapback] Nei men vi kan ta inn Mulla Krekar? 6174197[/snapback] Hadde det ikke vært for den dildoen av en advokat, så hadde han vært nok vært hjemme i teltet sitt for lenge siden. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Og jeg tror på den bestefar historien så lenge den ikke har blitt motbevist 6174197[/snapback] Vi er for dummsnille... En ting er å ta inn folk fra krigsherjede områder, som vi vet mange folk har det fælt i. Men så er det de som kommer å sier at hvis de drar hjem så blir de drept. fordi de har gjort noe de mener er rett, men lovene sier noe annet. da får de følge lovene. og tenke over konsekvensene før de gjør noe... Endret 25. mai 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Purejoy: vi kan da ikke ta til oss alt som kommer som har et smil og rent rulleblad med seg. 6174187[/snapback] Nei men vi kan ta inn Mulla Krekar? 6174197[/snapback] Hadde det ikke vært for den dildoen av en advokat, så hadde han vært nok vært hjemme i teltet sitt for lenge siden. 6174242[/snapback] Ja men det har ikke noe å si, vi stoler heller på han og hans advokat istedenfor en 13 åring, som ikke fører noen trusler mot Norge overhodet Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Vi er for dummsnille...En ting er å ta inn folk fra krigsherjede områder, som vi vet mange folk har det fælt i. Men så er det de som kommer å sier at hvis de drar hjem så blir de drept. fordi de har gjort noe de mener er rett, men lovene sier noe annet. da får de følge lovene. og tenke over konsekvensene før de gjør noe... 6174244[/snapback] Du mener vel dumslemme, sånn som de norske myndighetene var ovenfor den gutten, det å være dumsnille er sånn Norge var mot Mulla Krekar Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Vi er for dummsnille...En ting er å ta inn folk fra krigsherjede områder, som vi vet mange folk har det fælt i. Men så er det de som kommer å sier at hvis de drar hjem så blir de drept. fordi de har gjort noe de mener er rett, men lovene sier noe annet. da får de følge lovene. og tenke over konsekvensene før de gjør noe... 6174244[/snapback] Du mener vel dumslemme, sånn som de norske myndighetene var ovenfor den gutten, det å være dumsnille er sånn Norge var mot Mulla Krekar 6174255[/snapback] Dummsnille har vi vert mot Mullah ja. Men: Kommunalminister Erna Solberg fant grunn til å utvise Krekar fra landet, som fare for rikets sikkerhet. Advokat Brynjar Meling anket utvisningsvedtaket på Krekars vegne, og fikk støtte fra menneskerettighetsorganisasjonen Amnesty International. Utvisningsvedtaket mot Krekar er seinere stadfestet av flere rettsinstanser med støtte i hemmeligstemplede etterretningsrapporter. Vi har prøvd å få han ut. Advokast Brynjar Meling gikk også på vegne av Krekar til injuriesak mot Carl I. Hagen som hadde betegnet Krekar som terrorist. Retten slo fast at Hagens uttalelse ikke var injurierende. Irakiske kurdere bosatt i Norge demonstrerte mot Krekar under rettssaken. Injurierende hva betyr det ordet? Høsten 2005 truet Krekar på TV-kanalen al-Jazeera med terroraksjoner i Norge dersom han blir utlevert. Krekar sin advokat, Brynjar Meling, sa etterpå at Krekars uttalelser er tatt ut av sin sammenheng, og mener uttalelsene er blitt feilaktig gjengitt i norske medier. Regjeringen tror sikkert på dette å... Arbeids- og sosialminister Bjarne Håkon Hanssen bekreftet 28. oktober 2005 at Norge fortsatt ønsker å utvise Mulla Krekar. Utvisningsvedtaket blir imidlertid ikke gjennomført før norske myndigheter kan få på plass en avtale med irakiske myndigheter der det garanteres at Krekar ikke vil bli henrettet eller torturert. er han ikke en terrorist? På fangeleiren USA har på Cuba, Guantemano basen eller hva den heter så torturerer de folk. I mars 2006 gjentok Krekar offentlig sin støtte til Osama bin Laden og erklærte at islam er i krig med Vestens sivilisasjon. Han er lite populær blant muslimer og andre i Norge på grunn av sine uttalelser og på grunn av sin terroristiske virksomhet. Enda en grunn til å kalle han en terrorist. Slike burde ha vert sperret inne på isolat uten å få pratet med noen på livstid! Endret 25. mai 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Norske myndigheter er noe feige jævler, ganske enkelt. De sender forsvarsløse barn ut av landet for å statuere et eksempel, men de lar forbrytere og terrorister være igjen i landet. Logikken finnes ikke her. Var som den amerikaneren som hadde bod i Norge i 14 år. Han hadde en sønn her, men det gikk ikke bra med ekteskapet, så det ble skills misse. Svup, der var myndighetene og skulle ha han ut av landet. Han hadde bod her i 14 år, hadde bygget seg opp et nettverk med venner, et yrke, betalte skatt til norge etc. Men ut skulle han. Det ironiske med denne historien var at den gikk under den tiden da den somalieren holdt på å styrte et fly. Han sa bare "jeg er psykisk syk", og han er fremdeles i landet. Kriminelle, terrorister og annet pakk som ødelegger landet får bli, mens de uskyldige og trengende må ut. Hvor feig går det ann å bli egentlig? Om de styrende hadde had litt mere cuts og sendt ut kriminelle jævler, så hadde det kanskje vært noe annet her. Men i stede fyller de opp norske fengsler og gir dem penger. Logikken igjen? Nope, borte vekk. La de som har kriminell bakgrunn og de som gjør kriminelle handlinger, stemple dem med "retur" i rompa og send dem ut av landet. Trenger ikke fylle opp norske fengsler med utenlandsk kriminell pakk. La de som trenger det bli i landet, la f.eks barna være igjen i Norge, de trenger det. Men send ut kriminelle idioter og terrorister. Men det tør de ikke, de feige politikkerne. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg vet han ikke skulle bo her i utgangspunktet, men at han blir kastet ut på den måten er jo slemt som bare det, hva har han gjort da? 6174054[/snapback] Fått avslag på søknad. Simple as that. 6174068[/snapback] Nei det er as mean as that, hvorfor ble ikke Mulla Krekar sendt ut av landet vårt på førsten, nei for han var jo selvfølgelig kjempesnill han måtte vi jo ha her, men uskyldige 13-åringer som søker etter et bedre liv, nei de skal bare sendes tilbake, JUSTICE?? 6174114[/snapback] Fordi Krekar kan leie en Mehling til å bruke opp tiden til norske myndigheter, mens en 13-åring er forsvarsløs. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg vet han ikke skulle bo her i utgangspunktet, men at han blir kastet ut på den måten er jo slemt som bare det, hva har han gjort da? 6174054[/snapback] Fått avslag på søknad. Simple as that. 6174068[/snapback] Nei det er as mean as that, hvorfor ble ikke Mulla Krekar sendt ut av landet vårt på førsten, nei for han var jo selvfølgelig kjempesnill han måtte vi jo ha her, men uskyldige 13-åringer som søker etter et bedre liv, nei de skal bare sendes tilbake, JUSTICE?? 6174114[/snapback] Fordi Krekar kan leie en Mehling til å bruke opp tiden til norske myndigheter, mens en 13-åring er forsvarsløs. 6175287[/snapback] Dessverre er det sånn ja, men i denne saken så syns jeg ikke en advokat skal ha noe å si (min sprø mening) men jeg syns at bakgrunnen dems og hva de kommer fra før de kom til Norge osv skal bli gravd fra slik at norske myndigheter kan dømme utifra det istedenfor å dømme utifra hvem som har best forsvar, da kunne jo til og med Osama Bin Laden fått oppholdstillatelse her jo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå