Gå til innhold

Trenger tips for plassering av UV-lys

Anbefalte innlegg

Skal bestille noen greier hos microplex, så tenkte jeg å bestille noen UV katoder også. Har null erfaring med UV lys og effekter. Så det jeg lurer på er hvor er det best å plassere dem i kabinettet mitt for best mulig effekt og ikke minst hvor mange da? Skal til høsten bestille meg en AM2 HK fra DFI-Lanparty, og de bruker å se bra ut i UV lyset.

P.S. Bildene er litt gamle, så den blåe katoden som lyser inne er borte, de katodene på utesiden brukes sjeldent og jeg har Hiper type-R PSU som lyser blått. Skal bestille i morgen så trenger tips fortest mulig.

post-58106-1148514355_thumb.jpg

post-58106-1148514473_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har desverre ikke PC for tiden! :p Men kan jo se om jeg får montert opp 4 UV-lys i kabinettet og skrive noe på en lapp med UV-tusj og teipe på en sleeva IDE-kabel så du ser. Kan ikke love noe, men skal prøve.

6180448[/snapback]

Nei da, trenger ikke. Jeg har nå bestilt 2 katoder, og inventar har jeg. Om jeg bestiller to til må jeg bestille inventar og det blir fort over 100kr ekstra, mens jeg sparer til en oppgradering til høsten. Skal bestille to til om jeg ser det som nødvendig når jeg har bedre råd.

Lenke til kommentar

Ja, regner med når jeg kan teste belysning med de to katodene får jeg en god ide om det er nokk eller om jeg trenger noe mer og hvormye. Tenker å ha deen ene 30cm oppe og den andre 30cm foran, fordi det er der jeg har plass til dem. Er litt dårlig med plass bak og nede.

Lenke til kommentar

Plasser en helt oppe og helt nede. Sett dem så de ikke kan sees direkte. Da føles UV-effekten de gir på reaktive deler mye bedre. Jeg bruker selv 4, men det var hovedsakelig pga. relativt stor kabinett, mye plass til å henge opp kald-katoder på, og fordi kald-katoder er skitbillige uansett =)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...