Gå til innhold

Ser etter ny 20" LCD - råd?

Rizzo

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg titter for tiden etter en ny skjer, som anvist.

Den gamle CRT'en tar veldig snart kvelden for godt, da magenta og gul titt og ofte dominerer fargebildet.

Jeg vil ha 20".

Spiller litt spill, så den bør holde her og.

Holder og på i Illustrator o.l., så den trenger ikke være topnotch, bare ikke merkbart dårlig på dette området.

Har vurdert widescreen, men tror det er mer hype og "in", enn hva jeg selv vil like. Her trenger jeg mer info og personlige brukererfaringer (legg igjen det du mener, er du snill).

Så, hva beveger seg på markedet?

Pris bør egentlig ikke overstige 4000,-... (men alt er bøyelig).

Setter stor pris på din input!

mvh

Mats :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ein Samsung Syncmaster 204B. 20" med oppløysning 1600*1200.

Veldig grei til speling, merker ikkje etterslep, den er på 5ms. Den har høgdejustering og pivotfunksjon, noko som er veldig greit. Den lider av lite baklys. Har kun hatt 2 LCD men denne har betydlig mindre baklys.

Innsynsvikelen trekker noko ned, då den er ikkje bra. Til vanlig bruk der du er rettvendt mot skjermen funker det supert. Men so fort du ikkje sitter rett mot skjermen, men fra sida kan bildet bli fort dårligare.

Prisen ligg rundt 4000,-

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har ein Samsung Syncmaster 204B. 20" med oppløysning 1600*1200.

Veldig grei til speling, merker ikkje etterslep, den er på 5ms. Den har høgdejustering og pivotfunksjon, noko som er veldig greit. Den lider av lite baklys. Har kun hatt 2 LCD men denne har betydlig mindre baklys.

Innsynsvikelen trekker noko ned, då den er ikkje bra. Til vanlig bruk der du er rettvendt mot skjermen funker det supert. Men so fort du ikkje sitter rett mot skjermen, men fra sida kan bildet bli fort dårligare.

Prisen ligg rundt 4000,-

6182877[/snapback]

Begge forslagene over høres gode ut.

Men hvor viktig er baklyset, det vil jeg gjerne se noen svar på.

Ellers er jeg fan av Samsung og deres alltid høye kvalitet...

Det med innsynsvinkelen er helt samma f, den er tross alt bare til mitt bruk :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Denne burde gjøre susen. Det er en LG Flatron L230WT-skjerm som jeg selv synes ser attraktiv ut for et fremtidig kjøp til meg selv.
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Denne burde gjøre susen. Det er en LG Flatron L230WT-skjerm som jeg selv synes ser attraktiv ut for et fremtidig kjøp til meg selv.

6360113[/snapback]

Det ble nok en Samsung 204b, og den er jeg godt fornøyd.

Takk for innspill osv!

Nå må jeg dessverre oppgradere skjermkortet samtidig, da 3d aks i 1600x1200 er betraktelig tregere enn på 1024...

Litt irriterende, og jeg må vel ha 512 ram på gpukortet og har jeg skjønt, så det er bare å lete og spare.

Ergelig, men det blir jo et fantastisk skjermbilde til slutt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...