xD^^ Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg har så smått begynt med HTML og CSS. Har holdt på i omtrent tre uker, og det blir mange tag'er og mye koding. Og etterhvert, når jeg skal se gjennom, rette feil og redigere, så er det egentlig litt mye rot. Da lurte jeg på om, er det noen smart måte å "rydde" koden sin, ja, sånn at man får en ryddig kode. Håper noen kan gi eksempler og tips. Takker! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Kanskje HTML Tidy er noe for deg? For øvrig tror jeg det skal være en slik funksjon i Dreamweaver òg. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hvis du bruker inntrykk (tab) så blir det med en gang mer ryddig. Det ligger også, hvis jeg ikke husker heeelt feil, en artikkel om ryddig kode på sourcecode.no. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Prøve å bruke minst mulig divs(altså ikke falle i divmania fellen) hjelper også. Jo mindre kode du klarer å komme unna med, jo enklere blir det å holde orden på. Men del opp med divisjoner der det er naturlig, selv om det ikke kreves av designet. Holde seg unna classmania er heller ikke dumt, da blir det igjen mindre tekst å holde styr på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå