Gå til innhold

Kjøpe The Simspons DVD fra Play


Anbefalte innlegg

Ok, sikkert feilpostet, men here we go...

 

Så at play har The Simpsons sesong 7 til en evig pris (link).

Men så er det dette med toll. Tollgrensen er som kjent 200kr, alt over det skal fortolles. Da jeg kjekket på dnb's valuttakalkulator fikk jeg denne prisen: 17£ = 200,23 kr! Finnes det noen untakk, eller må jeg betale toll for denne varen?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke unntak nei. Tollen tenker ikke "tja, det er jo bare 50 øre over grensa, så vi lar den gå".

 

MEN! Tollen er "desverre" ikke så utrolig mange menn, så en del av pakkene må de slippe forbi. Du kan jo bestille den, og håpe på å slippe unna fortollinga. Likevel er det større sjanse for at du ikke slipper gjennom. Om det er verd et forsøk eller ikke, blir opp til deg. ;)

 

BTW: Om den skulle havne i tollen, må du betale ca. 150kr mer, noe som da betyr at boksen vil koste 350kr. Er ikke dette lavere enn prisen i Norge likevel da?

 

EDIT: Da jeg var inne på Næringsliv24 sin valutakalkulator nå, ble da £17 til 195kr. :hmm:

 

EDIT2: Har sjekket på flere sider nå. Jeg får 194-195kr over alt. Er bare på DNB at jeg får 200,23. Det står jo "jeg vil kjøpe..." - kanskje DNB regner med noen gebyrer eller noe slikt?

 

På TV2 nettavisen står det at kursen for pund nå er 11,45176, og hvis man ganger dette med 16,99, får man 194,564024 ("rask hoderegning").

 

Tror nok ikke DNB sin er helt rett nei. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Vel, nå finnes det vel ingen "bankenes valutakurser". De har da ikke lov til å operere med egne. Enten er DNB sin kalkulator ganske utdatert, eller så har de lagt til et gebyr av et eller annet slag.

 

Resten av valutaklakulatorene stemmer overens med Tollen sin.

6176554[/snapback]

Bankenes kurser skifter kontinuerlig, flere ganger hver dag, som følge av internasjonale valutasvingninger, mens Tollen normalt forandrer sine kurse en gang i uka (basert på gjennomsnitt i tidligere periode).

I tillegg spørs det hva slags kurs eller kalkulator det er snakk om; En kalkulator som er beregnet på at du skal kjøpe valuta fra en bank vil gi deg høy kurs på valutaen du kjøper, siden banken tjener penger på det, mens en ren valutakalkulator vil gi ganske eksakt kurs (kan sikkert være minimale avvik om hurtige/store endringer i kurser).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...