Gå til innhold

Prisguide uten mening!


Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke hvor mange ganger jeg har vært på prisguiden på digitalkamera.no for å kjøpe kamera. Finner kamera jeg har lyst på, går på billigste pris for å bestille, men har enda ikke opplevd at det firma som har best pris eller de nærmeste, har hatt kamera på lager! Nå fant jeg for 2 uker siden ut at jeg ville bestille en Olympus Camedia 4000 Zoom. RoDa hadde beste pris. Gikk inn der og puttet varen i handlekurven. Fikk følgende mail straks etterpå:

 

----- Original Message -----

From: <[email protected]>

Sent: Wednesday, September 25, 2002 11:49 PM

Subject: Order confirmation from RoDa Detalj WebShop

> ----------------------------------------

> Order confirmation from RoDa Detalj WebShop

> Submitted by: Inge Lindland

> Date: 25/09/2002- 14:49:52

> ----------------------------------------

> Order from : RoDa Detalj WebShop

> http://www.roda.no/index.html

> Nummer : 032682329593

> Submitted by : Inge Lindland

> Date : ##September 25, 2002##

> Kjøpspris : Kr4295,00

> eksl. Moms inkl. : Kr4295,00

> Sum Inkl. : Kr4295,00

> ====

> Navn (Fornavn / Etternavn) : Inge Lindland

> Fraktmetode : Postpakke

> Olympus Camedia 4000 Zoom : Kr4295,00

> Mengde : 1

> Sum : Kr4295,00

> ----- Totalt -----

> Kjøpspris: Kr4.295,00

> Moms inkl.: Kr0,00

> Frakt: Kr0,00

> Sum Inkl.: Kr4.295,00

 

Med denne bekreftelsen gikk jeg å kjøpte meg en 128 MB minnebrikke dagen etter, og gikk i en uke å ventet på kamera. Ikke noe skjedde, og derfor sendte jeg mail til dem. Den ble ikke besvart. Ringte flere ganger også, men da var det bare mobilsvar. Men etter mange oppringinger fikk jeg omsider tak i dem, og de skulle sjekke hva som var skjedd og ringe tilbake. Da fikk jeg denne mailen:

 

Vi sendte ut en mail i etterkant til flere kunder om at vi desverre var utsolgt. Mulig feilen ligger i maillisten og at din mailadresse ikke har kommet med.

 

Beklager dette.

 

Med vennlig hilsen

RoDa Detalj

 

Merkelig at et firma ikke har mer system på ting enn dette! Sånne ting som dette opplever jeg oftere og oftere for tiden, og sånn som dette har utviklet seg, ser jeg ingen vits i å sjekke prisguiden når butikk med rimeligste pris ALDRI har varen for levering! Det burde forutsette at varen var på lager før man tar det med i prisguiden!

Nå sitter jeg her med en minnebrikke og uten kamera!

 

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Sånne ting som dette opplever jeg oftere og oftere for tiden, og sånn som dette har utviklet seg, ser jeg ingen vits i å sjekke prisguiden når butikk med rimeligste pris ALDRI har varen for levering! Det burde forutsette at varen var på lager før man tar det med i prisguiden!"

 

Det er svært trist det du opplever, men en prisguide forholder seg kun til priser oppgitt av selger.

 

Om varen er på lager eller ikke, kan ikke en prisguide håndtere.

 

Det eneste du kan gjøre med din frustrasjon, er å legge inn din kritikk på "webshoper", og si hva du mener, slik at andre kan lese om dette, der.

_________________

Knut Skarsfjord

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-10-07 21:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Om varen er på lager eller ikke, kan ikke en prisguide håndtere.


 

Stemmer, dette er et problem vi vanskelig kan komme utenom. Vi samler riktignok leveringsinformasjon fra de webshopene som klarer å oppgi dette, men det er dessverre et fåtall.

 

Videre er de svært spesielt i webshop-bransjen: Webshopene oppgir lagerstatus hos sin leverandør, og ikke hva de fysisk sitter på av varer på eget lager.

 

Vi kan selvsagt fjerne alle fra listen som ikke har varen på lager, eller kan skaffe den på én uke, men jeg mistenker da at mange vil "trikse" med dette for å være med.

 

BTW: Har nettopp laget en oversikt over webshopene og hvor mange priser hver av dem har, om dette skulle være av interesse: http://prisguide.digitalkamera.no/vis_webshoper.php

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Prisguiden som sådan funker OK etter hva jeg kan se: tar et tilfeldig søk på 'hovedkort' Microstar MSI 845-Ultra-ARU og sjekker prisen 992,- til http://no.itbutikken.dk/default.asp?varenr...ni845-Ultra-ARU og får nøyaktig treff.

 

- konklusjon: enkelte webshoper har problemer. Alle butikker vil selge, men _noen_ har folk til å styre sidene som ikke kan jobben ?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-10-07 22:58 ]

Lenke til kommentar

'Firmaet' RoDa har ikke svart på mine mange telefon, fax eller mailer til dem. Fant i dag privatnummeret til dem, og fikk da snakke med en av dem. De hadde sett alt jeg skrev både her i forumet og i mailer men de ville ikke diskutere noen ting. De var utsolgt, og det kunne alle bli, mente han. Ja, men da sender man ikke en ordrebekreftelse!

Jeg hadde gått galt frem mente de. Ringte forbrukerkontoret her og de sier helt klart at jeg har rett til å få kameraet til den prisen. Så nå skulle de sende meg papirer jeg kunne skrive ut, så skal jeg holde dere orientert.

Lenke til kommentar

Selvsagt kan de skaffe det! Snakket med Olympus Norge i dag. Der er RoDa kunde. Olympus har det på lager. MEN, den prisen RoDa har gått ut med er langt under engrosprisen, så derfor gjør RoDa alt for å kværulere denne ordren! Det er nok bare et lokketilbud for å få folk til å kjøpe noe annet hos dem!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

En prisguide som denne kan aldri bli 100% korrekt, men er et hjelpemiddel til å få en oversikt. Opplysningene i prisguiden må baseres på info fra de enkelte leverandørene, og kvaliteten blir aldri bedre enn det som kommer fra disse. Opplysningene blir heller ikke oppdatert online, slik at endringer som gjøres hos en leverandør ikke kan komme inn før neste oppdatering kjøres av prisguidens underlag.

 

Bruk prisguiden til å finne de 4-5 billigste for det du har lyst på, og kontakt leverandørene direkte for konkret tilbud med pris og levering. Bruk litt tid på dette, slik at du får det tilbudet som passer deg best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...