Holthegutten Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hei alle sammen! Kanskje et litt dumt spørsmål men jeg lurte på om noen kunne lage en liten guide på hvordan man setter opp en server med domene slik at serveren kjører på fast ip og at man logger på domenet uten problemer fra en annen datamaskin som kjører på å mota ip adresse... Noen som skjønner hva jeg snakker om? Sliter litt med å sette opp min egen server her... Bruker Win Server 2003 St. Edition.... Også bruker jeg en router som internetten kommer inn på.. går ledning fra routeren inn i serveren... Active Directory, DNS, og DHCP server er installert..... Still spørsmål hvis dere trenger flere opplysninger... Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Patz Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Fast IP må du somregel leie hos ISPen din, et glimrende og gratis alternativ er dog dynamisk DNS, det kan du sette opp på http://dyndns.org Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Dessuten; portforward.com har alt du trenger til routeren. Lenke til kommentar
ekm Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Et fodt utgangspunkt for hjemmeserver oppsett og tips er dslwebserver.com Lenke til kommentar
Holthegutten Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Kanskje dere har misforstått litt men jeg har tenkt til å bruke serveren i et lokalt nettverk..... eller er det jeg som har misforstått? Mvh Holthegutten Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Da er det bare å sette opp enten Apache, PHP, FTP og sånn manuelt, eller bruke XAMPP eller WAMP (eller lignende). Undertegnede liker XAMPP best. Og så åpner du portene du trenger i maskinens brannmur, og så er alt klart. Skriv inn hostname eller lokal ip, og alt skal funke. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Om du skal ha fast lokal IP så kan du enten se i ruteren om den har mulighet for å assosiere en MAC-adresse med en fast IP, eller så kan du deaktivere DHCP på den og velge IP lokalt på den respektive maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå